جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت ×
حذف محدودیت خرید شمش فولادی
12 بهمن 1400 - 10:35
شناسه : 23957
مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حذف محدودیت خرید شمش فولادی، گفت: مشکلات تولیدکنندگان القایی ناشی از قطع گاز واحدهای تولیدکننده آهن‌اسفنجی به دلیل افزایش بسیار زیاد مصرف خانگی است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سیف الله امیری مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: با وجود اعلام فهرست تولیدکنندگان آهن‌اسفنجی به وزارت نفت، گاز این واحدها قطع شده و در حال حاضر حدود دو ماه است که به دلیل افزایش شدید مصرف خانگی، گاز واحدهای تولیدکننده آهن‌اسفنجی نظیر قائنات، میانه و سبزوار با وجود جلسات و پیگیری‌های بسیار زیاد وزارت صنعت، معدن و تجارت قطع شده است و در مواردی نیز شاهد کاهش ۷۰ درصدی گاز تحویلی به واحدها بوده‌ایم. به‌طور قطع با وصل مجدد گاز این واحدها تولید آهن اسفنجی افزایش خواهد یافت و مشکل تامین ماده اولیه واحدهای القایی حل می‌شود.

وی افزود: با توجه به روند تولید و مصرف آهن‌اسفنجی در کشور، از ابتدا مشخص بود که این واحدها امکان استفاده طولانی مدت از این محصول را ندارند و حتی در برخی پروانه‌های بهره‌برداری آن‌ها آهن قراضه به عنوان ماده اولیه درج شده است، البته تا زمانی که آهن‌اسفنجی مازاد در کشور وجود داشته باشد وزارت صنعت، معدن و تجارت هم امکان تهیه آهن‌اسفنجی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه وزارتخانه در تلاش است عرضه‌های آهن‌اسفنجی حداقل ۸۰ هزار تن در هفته باشد، گفت: عرضه آهن‌اسفنجی باید در بورس کالای ایران انجام شود تا با افزایش عرضه، قیمت در بازار تعدیل پیدا کند.

امیری در پایان همچنین از آزادسازی صادرات شمش فولادی تولیدی این واحدها، بدون نیاز به عرضه در بورس کالای ایران در جهت حمایت از این واحدها خبر داد و خاطرنشان کرد: حذف محدودیت خرید شمش فولادی که محصول این واحدها است و اجازه دادن به عموم برای خرید شمش، از دیگر تصمیم‌های اخذ شده متناسب با سیاست‌های جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت در مسیر حذف سهمیه‌بندی بوده است. در این راستا هماهنگی با بورس کالا برای اصلاح قیمت پایه شمش انجام شده که توسط بورس اطلاع رسانی خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.