پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
حرکت طلای جهانی در مسیر نزولی
20 آذر 1402 - 15:08
شناسه : 36207
امروز دوشنبه 20 آذر ماه 1402، قیمت طلا در بازارهای جهانی هم‌زمان با تثبیت ارزش دلار کاهش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، بهای هر اونس طلا پس از کاهش حدود ۳.۳ درصدی طی هفته گذشته در بدترین هفته خود در بیش از دو ماه اخیر، با ۸.۲ درصد کاهش به یک هزار و ۹۹۶ دلار و ۳۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با ۰.۱۴ درصد کاهش، یک هزار و ۹۹۷ دلار و ۳۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

تیم واترر، تحلیلگر ارشد بازار تجارت «KCM» بیان کرد: آمار مشاغل قوی‌تر در روز جمعه هشتم دسامبر ۲۰۲۳، باعث ایجاد کمی تغییر در انتظارات فدرال رزرو در سال آینده شد. این امر باعث کاهش بازدهی دلار و اوراق قرضه شده و اندکی فشار نزولی بر طلا وارد کرد.

داده‌ها نشان می‌دهد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌ متحده آمریکا در ماه گذشته، ۱۹۹ هزار شغل افزایش یافت که بالاتر از انتظارات اقتصاددانان برای افزایش شغل ۱۸۰ هزار نفر است. این گزارش باعث شد تا معامله‌گران این انتظار را کاهش دهند که فدرال رزرو می‌تواند نرخ بهره را در ماه مارس کاهش دهد.

گزارش قیمت مصرف‌کننده ایالات‌ متحده آمریکا در ماه نوامبر ۲۰۲۳ در روز آینده برای سرنخ‌های بیشتر قبل از بیانیه فدرال رزرو و اظهارات جروم پاول به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

واترر عنوان کرد: چند مانع در این هفته برای ماندن طلا در بالای سطح دو هزار دلار وجود دارد؛ نتیجه نشست «FOMC» (کمیته بازار آزاد فدرال) و داده‌های تورم تعیین می‌کند که کدام طرف از سطح دو هزار دلار طلا خواهد بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۹۸ سنت رسید؛ در حالی که پلاتین در ۹۱۵ دلار و ۳۱ سنت ثابت باقی ماند و پالادیم با ۰.۷ درصد کاهش، به ۹۴۱ دلار و ۱۱ سنت در هر اونس رسید.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.