جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
حرکت واحد‌های فراوری و معدنی به سمت استانداردسازی
12 مهر 1400 - 11:02
شناسه : 18676
مدیرکل محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: همه باید به دنبال رفع مشکلات زیست‌محیطی در واحد‌های فراوری و معدنی باشیم و به سمت استانداردسازی‌ها حرکت کنیم.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، تورج همتی مدیرکل محیط‌زیست خراسان رضوی در جمع فعالان بخش کشاورزی و معادن بردسکن، اظهار داشت: در این جلسه به دنبال رفع نواقص زیست‌محیطی واحد‌های فراوری و معدنی و رفع مشکلات این آن‌ها برای استانداردسازی‌ها هستیم. لذا تا زمانی که واحد‌ها مطابق استانداردسازی‌ها عمل کنند محیط‌زیست مانع فعالیت واحدها نمی‌شود مگر اینکه مفاد قانونی را اجرا نکرده باشند که از طریق مراجع ذی‌صلاح با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی افزود: براساس مصوبه ستاد رفع موانع تسهیل استان واحد‌هایی که هنوز نتوانسته‌اند پروانه بهره‌برداری را از مراجع مربوطه اخذ کنند به لحاظ تامین سوخت مشکلی ندارند و شرکت فراورده‌های نفتی این اجازه را دارد که سوخت مورد نیاز آن‌ها را تامین کند. همچنین مشکلات فراروی واحد‌های صنعتی و معدنی شهرستان بردسکن را در کار گروه رفع موانع و تولید استان مطرح و با دید مثبت نسبت به رفع آن‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

تلاش برای رفع مشکلات معادن استان

مجتبی شاکری فرماندار بردسکن نیز در این دیدار با بیان اینکه بیشترین اشتغال‌زایی منطقه در بخش کشاورزی و معادن است از مدیرکل محیط‌زیست خواست نسبت به مشکلات مطرح شده مساعدت ویژه‌ای داشته باشد تا واحد‌های فراوری و معدنی شهرستان بتوانند از حمایت‌های لازم برخوردار شوند.

وی در پایان با بیان اینکه بردسکن به لحاظ وجود معادن آهن، مس و طلا در سطح استان و کشور از جایگاه بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه نگاه محیط‌زیست به حوزه معادن و واحد‌های فراوری پسته رفع مشکلات است که امیدواریم در سایه تعامل و همدلی مجموعه معادن منطقه و مسئولان این مشکلات در آینده نه چندان دور مرتفع شود.

گفتنی است، در این جلسه فعالان بخش کشاورزی و معادن منطقه مسایل و مشکلات خود را در حوزه زیست‌محیطی مطرح کردند و از مدیرکل محیط‌زیست خواستار رفع مشکلات فراروی این واحد‌ها شدند. همچنین مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی در ادامه این دیدار از شرکت دانش گستر معدن کاو طلای دامن قر بازدید کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.