سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
حق دولت از معادن سمنان گرفته شد
15 آذر 1399 - 8:12
شناسه : 2520
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از رشد ۳۹ درصدی وصول حقوق دولتی معادن استان در سال جاری خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، محمد فروهر پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای معادن استان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در حدود ۱۱۰ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان از ابتدای سال جاری تاکنون وصول شده که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته، ۳۹ درصد افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: در آبان ماه سال جاری، بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان وصول شده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته، ۷۵ درصد رشد را نشان می دهد.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به فعالیت حدود ۶۲۶ واحد معدنی در استان تصریح کرد: این تعداد معدن با ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۲۱ میلیون تن مواد معدنی در استان فعالیت می کنند که ذخیره قطعی این معادن در حدود ۵۸۶ میلیون تن می رسد.
فروهر با اشاره به سرمایه گذاری صورت گرفته در این معادن تصریح کرد: معادن استان با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال زایی حدود پنج هزار نفر در استان فعالیت می کنند.
وی بر لزوم حمایت خاص و تسهیل در امور فرآوری مستقر در معادن استان تأکید و اظهار کرد: عدم رسوخ فناوری های پیشرفته در بحث استخراج و سرمایه گذاری در بخش فرآوری مواد معدنی یکی از مهم ترین مشکلات این بخش بوده که علی رغم اینکه وجود معادن استان از مزیت نسبی برخوردار هستند، تاکنون این مهم به مزیت رقابتی تبدیل نشده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.