سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
حمایت دولت ازطرح انتقال آب خلیج فارس امری ضروری است
26 تیر 1400 - 16:45
شناسه : 15175
رییس هیات عامل ایمیدرو: رییس هیات عامل ایمیدرو در جلسه شورای راهبردی استان فارس در محل شرکت آلومینیوم جنوب گفت: حمایت مسئولان و صنایع استان فارس در ساخت خط انتقال آب از خلیج فارس به استان نقش بزرگی ایفا کردند.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌الله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو در این جلسه، اظهار داشت: خط انتقال آب از خلیج فارس منجر به تامین آب برای کل استان فارس می‌شود، از این رو حمایت مقامات، نمایندگان و سرمایه‌گذاران و صنعتگران استان امری ضروری است.

وی افزود: خط انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی با راهبری ایمیدرو و سرمایه‌گذاری شرکت‌های معدنی استان‌های کرمان و یزد اجرایی شد.

رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنار وزارت نیرو به تامین برق کمک می‌کند، گفت: شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی تاکنون ۱۸۰۰ مگاوات ظرفیت تولید برق در کشور ایجاد کرده‌اند. لذا این شرکت‌ها آماده سرمایه‌گذاری برای ایجاد ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق هستند.

جعفری تامین آب را نیاز اولیه توسعه، تولید و اشتغال دانست و بیان کرد: این خط انتقال به دو منطقه ویژه پارسیان و لامرد آبرسانی خواهد کرد.

وی در پایان با اعلام اینکه ایران تنها ۶۵۰ هزار متر مکعب در روز از خلیج فارس برداشت دارد، خاطرنشان کرد: امارات متحده عربی ۱۳.۷ میلیون، عربستان ۵.۷ میلیون و قطر دو میلیون متر مکعب به صورت روزانه آب برداشت و شیرین‌سازی می‌کنند‌.

شایان ذکر است که در این نشست استاندار فارس، فرماندار لامرد و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی سخنانی در اهمیت انتقال آب به « فارس» ارائه کردند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.