سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
حوزه معدن، بستری مناسب برای توسعه همکاری ایران با همسایگانش
21 اسفند 1401 - 13:34
شناسه : 34149
رضا بستامی، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور با اشاره به توانمندی‌های قوی جمهوری اسلامی ایران در حوزه خدمات مهندسی و فنی گفت: ایران آماده تبادل تجربیات و صادرات خدمات مهندسی به همسایگان از جمله پاکستان است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش فلزات‌نیوز، رضا بستامی روز یکشنبه و در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت و معدن پاکستان در شهر «کراچی» طی مصاحبه‌ای گفت: شرکت‌های ایرانی حضور فعال در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی پاکستان دارند و این فرصتی برای تبیین دستاوردهای کشورمان در حوزه‌های معدن، ماشین‌آلات و صنایع معدنی است.

وی افزود: ایران در حوزه معدن و صنایع وابسته به آن ظرفیت بسیار قوی دارد. ما در کشور ۸۱ تنوع معدنی با ذخیره بالغ بر ۶۰میلیارد تن و حدود ۱۲هزار پروانه بهره‌برداری، ۷هزار معدن فعال و ۱۷هزار صنایع معدنی وابسته به معدن داریم.

بستامی حوزه معدنی را ظرفیت قوی برای آغاز همکاری‌های جدید با کشور همسایه پاکستان دانست و گفت: با توجه به توانمندی‌های بالای جمهوری اسلامی در حوزه معدن و حوزه خدمات مهندسی همراه با ۴۵هزار عضو در رشته مهندسی معدن، زمین‌شناسی، مهندسی متالوژی و مهندسی نقشه‌برداری و ۱۲هزار پروانه اشتغال می‌توانیم برای کشورهای همسایه یک فرصت طلایی مهیا کنیم که از توان تخصصی و تجربه غنی ایران در حوزه فنی بهره‌گیری نمایند.

وی افزود: تجربه ارزشمند متخصصان ایرانی و صنعتگران و مهندسین ما این آمادگی را فراهم کرده است که می‌توانیم آن را با همسایگان از جمله پاکستان به اشتراک بگذاریم.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهایی است که با ۱۶ کشور همسایه و مرز مشترک دارد. و با توجه به ۳ مرز فعال با پاکستان آمادگی داریم تا خدمات مهندسی را به پاکستان صادر کرده و همچنین صنعتگران، معدن‌کاران و مهندسان این کشور همسایه را آموزش بدهیم.

وی گفت: شرکت‌های معدنی ایران می‌توانند مواد اولیه مورد نیاز صنایع پاکستان به ویژه در حوزه فلز را تامین و برای سرمایه‌گذاری در استان‌های پاکستان نیز مشارکت داشته باشند.

بستامی با ابراز خرسندی از میزبانی مسئولان پاکستانی و همچنین تلاش‌های سرکنسولگری ایران در کراچی برای کمک به شناسایی راه‌های توسعه همکاری‌های دوجانبه، افزود: استقبال از غرفه‌های ایران در نمایشگاه بسیار عالی و هم‌زمان جلسات خوبی نیز با مسئولان نهادهای صنعتی و تجاری دولت ایالتی برگزار شد.

براساس این گزارش، نمایشگاه بین‌المللی صنعت، معدن و انرژی‌ با حضور فعال صنعتگران و همراهی ۱۲ شرکت‌ مطرح جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در شهر «کراچی» به عنوان قلب اقتصادی پاکستان گشایش یافت و تا امروز به کار خود پایان می‌دهد.

این رویداد اولین همکاری مشترک دو همسایه دوست و برادر پس از امضای سند همکاری میان سازمان‌های توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان محسوب می‌شود که دی‌ماه سال در شهر کراچی صورت گرفت.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.