سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
خراسان رضوی نیمی از ذخایر سنگ‌آهن کشور را در خود جای داده است
10 فروردین 1400 - 10:53
شناسه : 9413
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت خراسان رضوی: معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت خراسان رضوی گفت: بر اساس میزان اکتشافات، طرح‌های تولیدی و مصارف کنونی ذخایر سنگ‌آهن استان حداقل تا ۳۰ سال آینده، پاسخگوی نیاز است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد توکلی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، اظهار داشت: کل ذخایر سنگ‌آهن کشور سه میلیارد تن است که نیمی از آن یعنی معادل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تن در خراسان رضوی وجود دارد که از این میزان حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن اکتشاف شده است.

وی افزود: معادن سنگ‌آهن در شهرستان‌های خواف، تایباد، گناباد و بردسکن خراسان رضوی وجود دارد و زنجیره تولید فولاد در طرح‌های تولیدی از استخراج معدن تا تولید کنسانتره سنگ‌آهن و گندله سنگ‌آهن و فولاد در داخل استان و ارسال آن برای تولید فولاد در خارج از استان تکمیل شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت خراسان رضوی گفت: زنجیره تولید فولاد در طرح‌های شرکت اپال پارسیان شهرستان سبزوار، شرکت فولاد سنگان و شرکت توسعه فراگیر سناباد در خواف تکمیل شده است.

توکلی بیان کرد: هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن طرح تولید کنسانتره سنگ‌آهن در شرکت‌های اپال پارسیان، فولاد خراسان و فولاد شرق کاوه در حال اجرا است که در آینده‌ای نه چندان دور، آماده بهره‌برداری خواهد شد.

لازم به توضیح است که خراسان رضوی در بخش سنگ‌آهن که به عنوان ماده اولیه تولید فولاد است، در پی تحقق اهداف تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در این شهر و همچنین دریافت جایگاه سوم در بین فولادسازان را در برنامه‌ خود قرار داده است و برای رسیدن به اهداف مزبور ۱۱ واحد تولید کنسانتره سنگ‌آهن با ظرفیت اسمی تولید ۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال، ۱۰ واحد تولید گندله سنگ‌آهن با ظرفیت اسمی ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در سال، ۱۰ واحد تولید آهن‌اسفنجی با ظرفیت اسمی ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در سال، ۹ واحد تولید شمش فولاد با ظرفیت اسمی هفت میلیون و ۷۲۰ هزار تن در سال و ۶ واحد تولید نورد با ظرفیت اسمی سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن در سال به مرحله‌ اجرا رسیده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.