سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
خودروسازان، روی فروش بیش از تولید متمرکز شدند
24 خرداد 1401 - 16:41
شناسه : 29015
بررسی آمار تولید سه خودروساز بزرگ کشور در دومین ماه از سال جاری نشان می‌دهد که در مجموع بیش از ۷۶ هزار دستگاه خودرو تولید شده و این در حالی است که خودروسازان با تکمیل بخشی از تولیدهای ماه‌های گذشته خود، بالغ بر ۸۳ هزار دستگاه خودرو را تجاری‌سازی کرده‌اند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، گزارش عملکرد تولید و فروش خودروسازان بزرگ کشور طی اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، نشان می‌دهد که در مجموع ۷۶ هزار و ۳۹۶ دستگاه خودرو تولید و برای ۸۳ هزار و ۶۲ دستگاه خودرو فاکتور فروش صادر شده است.

طبق آمار، ایران‌خودرو ۴۰ هزار و ۸۰۵ دستگاه خودرو در دومین ماه از سال جدید تولید و با تکمیل تعدادی از خودروهای ناقص تولیدی سال گذشته، در مجموع برای ۴۳ هزار و ۵۰۲ دستگاه خودرو فاکتور فروش صادر کرده است. این گروه خودروسازی در اردیبهشت ماه امسال، ۲۳ هزار و ۲۴۰ دستگاه محصولات خانواده پژو، هشت هزار و ۲۵۸ دستگاه محصولات خانواده سمند، چهار هزار و ۳۰۳ دستگاه دنا، دو هزار و ۷۰۴ دستگاه رانا، یک هزار و ۸۴ دستگاه تارا، یک هزار و ۲۱۱ دستگاه هایما و پنج دستگاه از سایر محصولات خود را تولید کرده است.

آمار فروش ایران‌خودرو در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ نشان می‌هد که از مجموع ۴۳ هزار و ۵۰۲ دستگاه فروخته شده، ۳۰ هزار و ۳۶۵ دستگاه سهم محصولات گروه پژو، یک هزار و ۶۴۶ دستگاه متعلق به محصولات خانواده سمند، چهار هزار و ۸۰۷ دستگاه متعلق به آمار فروش دنا، چهار هزار و ۴۶۳ دستگاه متعلق به رانا، ۹۸۴ دستگاه تارا و یک هزار و ۲۳۷ دستگاه نیز سهم فروش هایما در این ماه بوده است.

دیگر خودروساز بزرگ کشور یعنی سایپا نیز در دومین ماه از سال جاری، ۲۶ هزار و ۳۸۵ دستگاه خودرو تولید کرده و در مقابل برای ۲۹ هزار و ۱۷۹ دستگاه خودرو، فاکتور فروش صادر کرده است. بر این اساس، سایپا نیز دو هزار و ۷۹۴ دستگاه از محصولات ناقص تولیدی پیش از اردیبهشت ماه را در همین ماه تکمیل و تجاری‌سازی کرده است.

به تفکیک آمار، گروه خودروسازی سایپا در اردیبهشت ماه سه هزار و ۲۳۹ وانت پراید (سایپا ۱۵۱) تولید کرده و چهار هزار و ۷۸ دستگاه از این محصول را تجاری‌سازی کرده است. همچنین یک هزار و ۸۰۰ دستگاه شاهین تولید و یک هزار و ۵۰۹ دستگاه از آن فروخته شده است. در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱، سایپا در مجموع ۲۱ هزار و ۳۴۶ دستگاه از محصولات خانواده X۲۰۰ (تیبا، ساینا و کوییک) به تولید رسانده است. این خودروساز ۲۳ هزار و ۵۹۲ دستگاه از محصولات این خانواده را در این ماه تجاری‌سازی کرد.

همچنین در زیرمجموعه این گروه خودروسازی (پارس‌خودرو) در اردیبهشت ماه امسال، ۹ هزار و ۶۹۰ دستگاه خودرو تولید و ۱۰ هزار و ۳۸۱ دستگاه خودرو فروخته شده است. از تعداد خودروهای تولیدی پارس‌خودرو در دومین ماه از سال جاری، پنج هزار و ۲۲۵ دستگاه مربوط به محصولات گروه Q۲۰۰ بوده و در آمار فروش نیز تعداد پنج هزار و ۹۱۶ دستگاهی از این محصولات دیده می‌شود.

در مدت زمان مذکور، چهار هزار و ۴۲۳ دستگاه کوئیک معمولی دنده‌ای و ۴۲ دستگاه کوئیک پلاس اتوماتیک تولید شده که تمام آن‌ها فروخته شده است؛ در اردیبهشت ماه امسال برای چهار هزار و ۴۲۳ دستگاه کوئیک معمولی دنده‌ای و ۴۲ دستگاه کوئیک پلاس اتوماتیک فاکتور مالی ثبت شده است. پارس خودرو در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱، تولید و فروش ساینا و کوئیک S نداشته است.

گفتنی است، بررسی آمار تولید در دومین ماه از سال جاری و مقایسه آن با ماه قبل، نشان می‌دهد که خودروسازان روند افزایش تولید و افزایش عرضه را با جدیت آغاز و دنبال می‌کنند. میزان تولید و همچنین تجاری‌سازی‌ها در اردیبهشت امسال نسبت به فرودین ماه، برای اکثر خودروها افزایش قابل توجهی داشته است. این نشان می‌دهد که خودروسازان به‌ مرور در راستای اجرای فرمان‌ رییس‌جمهور برای سال جاری در حال حرکت هستند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.