سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
خودکفایی در تولید ریل ملی توسط ذوب‌آهن اصفهان
13 اسفند 1399 - 18:17
شناسه : 8347
هشتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی (صنایع ، تجهیزات و خدمات وابسته) سیزدهم اسفند ماه با حضور سعید رسولی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایدرو به همراه جمعی از مسئولان کشوری، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محسن صالحی‌نیا رییس هیات عامل ایدرو در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی، اظهار داشت: تولید ریل داخلی، آرمانی که سالیان سال مسئولان در انتظار آن بودند و امروز شرکت ذوب‌آهن این آرزوی دیرینه را محقق ساخت و خودکفایی در تولید ریل دارای ارزش‌افزوده بالا را، به ایرانیان هدیه کرد.
وی افزود: وزارت راه و نیز معاونت ساخت داخل وزارت صنعت، معدن و تجارت، پشتیبانی بسیار خوبی از تولید ریل ذوب‌آهن کردند.

رییس هیات عامل ایدرو گفت: در گذشته، شمش مورد نیاز برای تولید ریل از کشورهای خارجی به داخل وارد می‌شد، اما امروز ذوب‌آهن اصفهان تولید شمش تا نورد را در کارخانه محقق نمود.

صالحی‌نیا ادامه داد: در گذشته، ذخایر سنگ معدن برای تولید در اختیار این شرکت بود که متاسفانه پس از گسسته شدن این زنجیره، تولیدات ذوب‌آهن به صورت ناقص باقی ماند.

وی یادآور شد: تولید پایدار مواد اولیه برای این صنعت مادر، باید با جدیت دنبال شود. با رویکرد جدید وزارتخانه، انشاالله برنامه‌های خوبی را شاهد خواهیم بود.

شایان ذکر است که مهدی نصر معاون برنامه‌ریزی، مرتضی شیرین‌پرور مدیر پژوهش فناوری و بومی‌سازی و محمدرضا کجباف مدیر فروش داخلی ذوب‌آهن اصفهان، ضمن مذاکره با شرکت‌های مصرف‌کننده و تامین‌کننده تجهیزات ریلی، در خصوص معرفی انواع ریل شرکت و همچنین فروش محصول توضیحاتی را در غرفه ذوب‌آهن، به بازدیدکنندگان ارائه کردند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.