سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
داخلی‌سازی یک میلیارد دلار از واردات فولاد کشور
22 خرداد 1400 - 14:44
شناسه : 13607
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی استان کرمان گفت: با داخلی‌سازی تولید الکترودهای گرافیکی مورد نیاز صنعت فولاد، ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی صورت گرفته است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این دیدار، اظهار داشت: خوشبختانه داخلی‌سازی تولید الکترودهای گرافیکیدر استان انجام شده است. از آنجایی که مواد نفتی و زغال دو ماده اولیه تولید الکترودهای گرافیکی است، سیاست‌گذاری استان کرمان بر پایه تامین مواد اولیه این محصول قرار دارد.

وی افزود: در خصوص تولید کربن فعال از زغال نیز قادریم فرایند تولید بعدی آن را انجام دهیم که در این راستا تفاهم‌نامه همکاری برای خرید کربن فعال در استان کرمان در دستور کار قرار گرفت و با اجرای آن تولید محصول فوق دانش‌بنیان می‌شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت پیگیری برگزاری مزایده‌های معدنی محدوده‌های غیرفعال استان، گفت: معادن حبس شده در استان می‌توانند به مجموعه اشتغال، تولید و خلق ثروت در کرمان بی‌انجامند.

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه بی‌آبی در استان کرمان بیداد می‌کند، بیان کرد: خوشبختانه استاندار پرتلاش کرمان ۱۰۰ میلیارد تومان برای تامین آب استان تخصیص داده است.

وی همچنین با اشاره به مشاغل کوچک و خرد، ادامه داد: در این خصوص توافقی با شرکت‌های بزرگ انجام می‌دهیم که با ایجاد اشتغال‌های خرد و کوچک و با حمایت جدی شرکت‌های معدنی و صنعتی این استان عملیاتی می‌شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به توافق مجمع نمایندگان کرمان با شرکت‌های بزرگ، خاطرنشان کرد: این استان ۱۲ هزار شغل برای این بخش در نظر گرفته است ‌لذا برای تامین منابع مالی آن اقدام صورت خواهد گرفت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.