سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
درآمد شرکت ملی مس ۹٫۱ درصد افزایش یافت
29 تیر 1402 - 10:01
شناسه : 35108
علی‌رغم افت قیمت مس در بازارهای جهانی، در حالی ارزش دلاری مجموع فروش شرکت ملی مس در سال 1401 از مرز سه میلیارد و 267 میلیون دلار عبور کرد که این عدد نسبت به میزان فروش سال 1399، نزدیک به 60 درصد بیشتر است.
ارسال توسط : منبع : فلزات آنلاین
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، شرکت ملی صنایع مس ایران در سال ۱۴۰۱ توانست عملکرد قابل توجهی را در حوزه فروش محصولات خود در بازارهای داخلی و صادراتی به ثبت رساند.

افزایش ۹٫۱ درصدی درآمد حاصل از فروش محصولات «فملی» در سال گذشته، در حالی به وقوع پیوست که میانگین قیمت مس در بورس فلزات لندن (LME) در این سال، با افت ۱۱ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ همراه بود و طبیعتا این مسئله می‌توانست تاثیر منفی بر درآمد شرکت ملی مس بگذارد اما این شرکت توانست با برنامه‌ریزی‌های هدفمند در بلندمدت و تحلیل‌های کارشناسانه نوسانات قیمت مس در بازارهای جهانی، از طریق فروش محصولات خود، ضمن تامین بازار داخلی و حضور پررنگ در بازارهای بین‌المللی، درآمد خود را افزایش دهد.

گفتنی است در حالی ارزش دلاری مجموع فروش شرکت ملی مس در سال ۱۴۰۱ از مرز سه میلیارد و ۲۶۷ میلیون دلار عبور کرد که این عدد نسبت به میزان فروش سال ۱۳۹۹، نزدیک به ۶۰ درصد بیشتر است. شرکت ملی صنایع مس ایران در سال گذشته، در مجموع سه میلیون و ۸۶۱ هزار تن محصول در بازارهای داخلی و صادراتی فروخت که منجر به کسب درآمد ۸۸۳ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریالی شد.

همچنین در حدود ۹۷ درصد از تناژ و ۵۲ درصد از ارزش ریالی فروش شرکت مس به عرضه محصولات این شرکت در بازارهای داخلی تعلق داشت که این موضوع از اهتمام و اولویت شرکت مس برای تامین نیاز داخلی حکایت دارد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.