چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024 ساعت ×
درخشش طلا در بازارهای جهانی
27 شهریور 1402 - 16:30
شناسه : 35853
قیمت طلای جهانی امروز دوشنبه 27 شهریور ماه در آستانه توقف احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو افزایش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، قیمت طلا امروز افزایش یافت زیرا سرمایه‌گذاران در نشست این هفته فدرال رزرو با تمرکز بر چشم‌انداز نرخ بانک مرکزی ایالات‌ متحده، در توقف افزایش نرخ بهره فدرال رزرو قیمت‌گذاری کردند.

قیمت هر اونس طلا با ۴.۱ درصد افزایش، به یک هزار و ۹۲۸ دلار و ۲۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با ۰.۲۱ درصد افزایش، یک هزار و ۹۲۹ دلار و ۲۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

سهام آسیایی کاهش یافت و طلا را برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر کرد. طلا در حال انجام برخی حرکت‌های صعودی برای شروع هفته در خریدهای امن بود؛ در حالی که تقویم اقتصادی ریسک‌های احتمالی را نشان می‌دهد.

تیم واترز، تحلیلگر ارشد بازار «KCM» عنوان کرد: رشد سریع‌تر، تورم پایین‌تر و بازار کار زمینه را برای مجموعه‌ای از پیش‌بینی‌های به‌روز شده مقامات فدرال رزرو در این هفته فراهم کرده است که احتمالا منعکس‌کننده اطمیمنان روبه‌رشد آن‌ها به چشم‌انداز اقتصادی است؛ با این حال، آن‌ها احتمالا یک افزایش نرخ دیگر را دارند. طلا که بازدهی ندارد، تمایل به آن با افزایش نرخ بهره در میان سرمایه‌گذاران از بین می‌رود.

قیمت طلای چین در هفته گذشته به بالاترین حد خود رسید و رشد یک ماهه را افزایش داد زیرا مصرف‌کنندگان دارایی امن را برای جبران کاهش ارزش یوان به دست می‌آورند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۸ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۱۹ سنت و پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش، به ۹۲۸ دلار و ۶۶ سنت رسید. همچنین بهای پالادیوم در یک هزار و ۲۴۸ دلار و ۵۰ سنت ثابت باقی ماند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.