سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
در بازار قیمتی جهانی طلا چه می‌گذرد؟
04 اسفند 1399 - 9:41
شناسه : 7681
بر اساس آمار منتشر شده، قیمت هر اونس طلا امروز سوم اسفندماه با ۰.۰۳ درصد رشد به یک هزار و ۷۸۴ دلار و ۸۲ سنت رسید.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، در حالی که تضعیف دلار سبب شده تا اندکی از فشار ناشی از تقویت سوددهی اوراق خزانه‌داری آمریکا کاسته شود، قیمت طلا که در جلسه گذشته به پایین‌ترین رقم طی ۷ ماه گذشته رسیده بود، امروز اندکی افزایش یافت.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۰۳ درصد رشد به یک هزار و ۷۸۴ دلار و ۸۲ سنت رسید. همچنین قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل به یک هزار و ۷۸۲ دلار و ۱۰ سنت رسید که نشان از رشدی ۰٫۲۶ درصدی می‌دهد.

اشتهای سرمایه‌گذاری

هووی لی، اقتصاددان بانک او سی بی سی در این باره، گفت: افت دلار به خنثی کردن اثر افزایش سود اوراق قرضه کمک کرده است. از یک سو با توجه به انتظارات تورمی، اشتها برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا کماکان وجود دارد اما از سوی دیگر تقویت اشتها برای ریسک‌پذیری سبب کوچ برخی از سرمایه‌ها از این بازار شده است.

شاخص سوددهی اوراق خزانه‌داری امریکا به بالاترین رقم طی حدود یک سال گذشته رسید؛ این مسئله هزینه فرصت سرمایه‌گذاری در بازار طلا را بالا برده است.

علاوه بر بسته محرک مالی ۱٫۹ تریلیون دلاری پیشنهادی دولت بایدن که احتمالا اواخر این هفته در کنگره به تصویب خواهد رسید، بازارها منتظر سخنان جرومی پاول رییس فدرال رزرو کنگره در روز سه‌شنبه هستند.

لی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش سوددهی اوراق قرضه، اصلی‌ترین عامل افت قیمت طلا در حال حاضر است. اگر پاول هرگونه اشاره‌ای به سیاست‌های انبساطی داشته باشد یا بگوید که نرخ سوددهی فعلی برای تداوم ترمیم اقتصادی بیش از حد بالا است، احتمالا شاهد رشد مجدد قیمت طلا خواهیم بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.