سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
دستاورد شگفت‌انگیز شرکت ملی مس در کاهش هزینه مواد مصرفی
28 تیر 1402 - 11:02
شناسه : 35067
سهم ارزش قراضه از کل مواد مستقیم مصرفی شرکت ملی صنایع مس ایران، از حدود 53 درصد در سال 1400 به حدود 15 درصد در سال 1401 رسیده است.
ارسال توسط : منبع : فلزات آنلاین
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، در سال ۱۴۰۱ که اغلب بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی ایران متاثر از تورم با چالش‌های بزرگی در زمینه هزینه‌های تامین مواد اولیه خود بودند، شرکت ملی صنایع مس ایران توانست با تنظیم سبد مواد مصرفی خود، نه تنها این چالش را کنترل کند بلکه به شکلی باورنکردنی هزینه تامین مواد مستقیم مصرفی خود را تا حدود ۳۰ درصد کاهش دهد و آن را به کمتر از ۳۳ هزار و ۷۴ میلیارد ریال برساند که نتیجه این اقدام در رشد سودآوری این شرکت برای سهام‌داران خود به وضوح قابل مشاهده است.

راهکار اصلی شرکت ملی مس برای تحقق چنین دستاوردی، کاهش ۸۰ درصدی تناژ مصرف قراضه به عنوان ماده اولیه بود. در واقع این شرکت می‌توانست با مصرف میزان بیشتری از قراضه، رکوردی حتی فراتر از ۳۰۰ هزار تن را نیز به ثبت برساند اما این مسئله با توجه به رشد قیمت قراضه مسی در بازارهای جهانی و هزینه‌های بالای تامین قراضه باعث کاهش حاشیه سود شرکت می‌شد و در همین راستا شرکت ملی مس با هدف به حداکثر رساندن سود خود و جلب حداکثری رضایت سهام‌داران، میزان مصرف قراضه خود را بیش از ۹ هزار تن به ارزش بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال کاهش داد.

این موضوع سبب شد تا سهم ارزش قراضه از کل مواد مستقیم مصرفی، از حدود ۵۳ درصد در سال ۱۴۰۰ به حدود ۱۵ درصد در سال ۱۴۰۱ برسد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.