سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
دستور رفع اثر از توقف مزایده ۶ هزار محدوده معدنی صادر شد
16 شهریور 1400 - 11:29
شناسه : 17362
مدیر کل دفتر اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با استناد به دستور دادستان کل کشور، اثر توقف روند مزایده سراسری و واگذاری 6 هزار محدوده و معدن غیرفعال کشور رفع خواهد شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ابراهیم مولابیگی مدیر کل دفتر اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: دادستان کل کشور با استناد به دستور رییس قوه قضائیه، دستور رفع اثر از بخشنامه مربوط به توقف مزایده معادن را صادر کرده است. براساس دستور دادستان کل کشور به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور ادامه روند اجرای طرح آزادسازی ۶ هزار محدوده معدنی حبس شده و واگذاری آن‌ها از طریق مزایده بلامانع خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری انجام شده بود، افزود: برگزاری این مزایده به صورت کاملا الکترونیکی، امکان هرگونه رانت و سوءاستفاده را از بین برده بود و با توجه به اینکه ثبت تقاضا و شرکت در مزایده از طریق سامانه صورت می‌گیرد و در واقع بر خلاف اظهارات مطرح شده، در مزایده معادن هیچ‌ معدنی به فروش نمی‌رسد.

مدیر کل دفتر اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان با بیان اینکه در نامه ابلاغ شده از سوی معاون قضایی دادستان کشور، اصل مزایده‌های برگزار شده ابطال یا لغو نشده بود، خاطرنشان کرد: این مزایده صرفا تا کسب نظر نهایی نهادهای نظارتی به صورت موقت، متوقف شده بود و بر اساس دستور دادستان کل کشور، توقف مزایده مذکور رفع اثر شده است.

گفتنی است، مزایده سراسری ۶ هزار محدوده و معدن غیر فعال کشور توسط معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اردیبهشت ماه امسال اجرا شد، اما با دستور معاون قضایی دادستان کل کشور، معاونت مذکور در تیر ماه دستور توقف اجرای مراحل واگذاری و اعلام نتایج آن را اعلام کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.