سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
دلار نفس طلا را برید
30 خرداد 1401 - 13:04
شناسه : 29246
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت طلا امروز دوشنبه 30 خرداد ماه 1401، کاهش یافت زیرا افزایش ارزش دلار بر تقاضای شمش تاثیر گذاشت و انتظار می‌رود تعطیلات بازار ایالات متحده آمریکا، منجر به کاهش معاملات در طول روز شود.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، بهای هر اونس طلا امروز دوشنبه ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۱، با ۴.۶ درصد افزایش به یک هزار و ۸۴۴ دلار و ۴۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با ۰.۲۵ درصد افزایش، یک هزار و ۸۴۵ دلار و ۴۰ سنت قیمت‌گذاری شد. شاخص دلار نزدیک به بالاترین سطح خود در حدود دو دهه گذشته رسید و باعث شد که شمش با قیمت دلار برای خریداران خارجی جذابیت کمتری داشته باشد.

مت سیمپسون تحلیلگر ارشد بازار سیتی ایندکس، اظهار داشت: امروز در ایالات‌ متحده آمریکا تعطیل رسمی است؛ به این معنی که نقدینگی و در نتیجه نوسانات کم‌تر خواهد بود، بنابراین حرکت در جهت طلا بدون کاتالیزور جدید دشوار می‌شود. دفاتر دولت فدرال، فدرال رزرو و بازارهای سهام و اوراق قرضه در آمریکا، امروز دوشنبه ۳۰ خرداد ماه برای تعطیلات ماه ژوئن تعطیل خواهند بود.

سهام‌های آسیایی نتوانستند یک رالی کم‌سابقه را حفظ کنند، زیرا قیمت‌های آتی وال‌استریت به دلیل نگرانی‌هایی که فدرال رزرو آمریکا در این هفته بر تعهد خود برای مبارزه با تورم و هرگونه افزایش نرخ مورد نیاز تاکید می‌کند، رشد اولیه خود را کاهش داد.

طلا از ۱۹ ماه می، بین یک هزار و ۸۰۵ تا یک هزار و ۸۸۰ دلار در محدوده متزلزلی قرار داشته است و این باعث می‌شود که بیشتر بازار در دست معامله‌گران باشد. چراکه آن‌ها ترجیح می‌دهند نزول‌های بالای یک هزار و ۸۰۰ دلار را خریداری کنند و رالی‌های زیر یک هزار و ۸۸۰ دلار را بفروشند.

قیمت طلا هفته گذشته کاهش یافت زیرا دلار قوی‌تر و افزایش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی بزرگ، جذابیت شمش را که هیچ سودی به همراه ندارد، کاهش داد. با این حال، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن ۱.۱ درصد افزایش یافت.

شایان ذکر است که در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۷ درصد کاهش به ۲۱ دلار و ۴۹ سنت رسید و پلاتین با ۰.۸ درصد کاهش، ۹۳۴ دلار و ۳۴ قیمت‌گذاری شد. در حالی که بهای پالادیم ۰.۸ درصد افزایش یافت و یک هزار و ۸۳۰ دلار و ۸۱ سنت را ثبت کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.