سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
دلایل عدم رشد صادرات علی‌رغم افزایش نرخ ارز
03 آبان 1399 - 10:16
شناسه : 672
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه شرط اول توسعه صادرات، حمایت از صادرات است، گفت: علی‌رغم افزایش قیمت ارز سه عامل داخلی و خارجی مانع افزایش صادرات کشور شده که شامل تحریم‌ها، کرونا و عدم شناخت راهکارهای توسعه صادرات در این دوران است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، محمدرضا انصاری اظهار داشت: علی‌رغم افزایش قیمت ارز سه عامل باعث عدم رشد صادرات کشور شده است که اولین عامل تحریم‌ها و پیامدهای ناشی از آن است. 

وی با اشاره به محدودیت های ناشی از تحریم افزود: تحریم مشکلات زیادی برای صادرکنندگان بوجود می‌آورد و لذا صادرکنندگان در شرایط تحریم به سختی می‌توانند مشتری پیدا کنند و آن را حفظ کنند حتی رقابت تجاری در فضای بین‌المللی در شرایط تحریم برای صادرکنندگان بسیار سخت می‌شود. 

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه کرونا به عنوان عامل و مانع دوم توسعه صادرات است، علی‌رغم افزایش قیمت ارز است، بیان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا به علت محدودیت‌های ناشی از آن برای کسب‌وکار اقتصادی دنیا ۴ تا ۵ درصد منقبض شده است و پیامدهای ناشی از این ویروس باعث توقف‌های تجاری، سخت تر شدن حمل‌ونقل کالا و … شد که ایران هم از این مسائل مستثنی نبوده است و لذا کرونا و پیامدهای ناشی از آن اثرات منفی بر صادرات ما گذاشت. 

انصاری اذعان داشت: مشکل و عامل سومی که باعث شده است علی‌رغم افزایش قیمت ارز صادرات کشور توسعه نداشته باشد این است که راهکارهای برون رفت برای توسعه صادرات در دوران کرونا و تحریم را نمی‌شناسیم. 

وی با تاکید بر اینکه شرط اول توسعه صادرات حمایت از صادرات است، اضافه کرد: این در حالی است که در دو سال اخیر با موانع داخلی و رفع بخشنامه‌های متعدد ارزی صادرکنندگان آزار دیده‌اند و به مشکلات آن‌ها اضافه شده است. 

بر اساس گزارشی از فارس، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه صادرات موتور محرک تولید است، خاطرنشان کرد: توسعه صادرات موجب بهبود اقتصادی می‌شود، اما بدون توجه به این مسئله مدام با برخی تصمیمات غلط بر مشکلات داخلی صادرکنندگان اضافه شده است. 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.