سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
دولت باید پاسخگوی قیمت‌های دستوری باشد
04 اسفند 1399 - 14:34
شناسه : 7728
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی: رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در یازدهمین همایش چشم‌انداز فولاد و سنگ‌آهن که در هتل المپیک برگزار شد، گفت: وقتی دولت در تمام موارد اقتصادی دخالت مستقیم می‌کند، باید در این زمینه پاسخگو باشد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عزت‌الله اکبری تالارپشتی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در یازدهمین همایش چشم‌انداز فولاد و سنگ‌آهن با نگاهی به بازار، اظهار داشت: یکی از گلایه‌های مهم ما این است که دولت بخشنامه‌هایی را صادر یا لغو می‌کند که عموما مغایر توسعه صادرات است و در بلندمدت به تولید و صادرات، زیان‌های بسیاری وارد می‌کند.

وی افزود: بر چه اساسی دولت تصمیم به تعیین دستوری قیمت فولاد و سایر اقلام می‌کند؛ زمانی‌که دولت در همه موارد اقتصاد دخالت می‌کند، باید ضمن پاسخگویی، عواقب و هزینه‌های آن را نیز متقبل شود. ‌

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع مشوق‌های سرمایه‌گذاری پرداخت و گفت: عملکرد دولت در موضوع مشوق‌ها به ویژه در حوزه فولاد کشور، ضعیف‌تر از آن چیزی است که انتظارش می‌رود.

این در حالی است که دولت با منابعی که در اختیار دارد، می‌تواند برای متوازن کردن فعالیت بخش‌های مختلف صنعت فولاد، اقدامات لازم را برنامه‌ریزی کند. بنابراین لازم است بسته‌های تشویقی بر اساس بخش‌های فعال اقتصاد ملی و صادرات، تنظیم و ارائه شود.

اکبری در پایان خاطرنشان کرد: اگر سازوکار حضور بخش خصوصی در اقتصاد کشور به ویژه در بخش صنعت و معدن به درستی تبیین شود، امیدها نسبت به موفقیت عملکرد این بخش به فراتر از آمار امروز خواهد رفت. به همین خاطر، کمیسیون صنایع و‌ معادن مجلس، علاوه بر تشویق بخش خصوصی به تشکیل کنسرسیوم‌هایی برای حضور در بازارهای بین‌المللی، از همه شرکت‌های این بخش جهت طرح پیشنهادهای خود، به مجلس شورای اسلامی دعوت می‌کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.