سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
دولت سدی در مقابل بهره‌برداری از پهنه‌های معدنی
18 شهریور 1400 - 10:26
شناسه : 17489
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در جلسه شورای معادن استان با اشاره به آزادسازی پهنه‌های معدنی کرمانشاه و آمادگی برای جذب سرمایه‌گذاران در این پهنه‌ها، گفت: متاسفانه گاهی سخت‌گیری سایر دستگاه‌ها باعث می‌شود نتوانیم از پهنه‌های آزاد شده استفاده کنیم.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محسن دارابی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در جلسه شورای معادن استان با بیان اینکه ۱۶ هزار کیلومترمربع از وسعت ۲۴ هزار کیلومترمربعی استان کرمانشاه در قالب پهنه‌های معدنی چند سال مورد مطالعه قرار گرفت، اظهار داشت: این پهنه‌های معدنی برای حدود ۴.۵ سال عملا بلوکه بود، زیرا در زمان مطالعات امکان هیچگونه فعالیت در این مناطق وجود نداشت. لذا طی چند وقت اخیر و با پیگیری‌های فراوان، شاهد آزادسازی این چهار پهنه و پایان مطالعات بودیم تا امکان سرمایه‌گذاری در معادن فراهم شود.

وی با اشاره به پتانسیل‌های معدنی که در این پهنه‌ها نهفته است، افزود: در پهنه سنقر عمدتا ذخایر فلزی مانند هماتیت و ظرفیت پهنه هرسین نیز بیشتر شامل معادن سنگ و منگنز است. در پهنه میانی بخش اسلام‌آباد غرب ذخایر دولومیت و در جوانرود و روانسر بیشتر سیلیس و پهنه گیلان‌غرب نیز عمدتا قیرطبیعی و گچ وجود دارد. در این راستا معادن استان در بخش مصالح ساختمانی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه گاهی امکان استفاده از همین ظرفیت و معادن کوچکی که داریم نیز فراهم نیست، گفت: متاسفانه گاهی با صدور یک مصوبه از سوی سایر دستگاه‌ها، فرمانداری‌ها و یا حتی شورای تامین شهرستان‌ها، شاهد ممانعت صدور مجوز و فعالیت‌های معدنی هستیم. البته در برخی موارد، پس از اخذ استعلام از دستگاه‌های مختلف، انجام اکتشافات و طی کردن تمام مراحل قانونی که بیش از یکسال طول می‌کشد، با یک مصوبه جلوی فعالیت معدنی گرفته می‌شود.

دارابی در پایان خاطرنشان کرد: با این روند تلاشی که برای آزادسازی پهنه‌های معدنی استان انجام شده بی نتیجه است و باید کرکره معادن را پایین بکشیم. این در حالیست که در هریک از معادن استان ۱۰ تا ۱۲ نفر مشغول کار هستند. لذا خواستاریم که هر تصمیمی در فرمانداری‌ها یا سایر دستگاه‌ها درباره معادن گرفته می‌شود، حتما در شورای معادن طرح و بررسی شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.