پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
دو میلیون دلار صادرات غیرنفتی در منطقه ویژه خلیج فارس
19 تیر 1402 - 15:47
شناسه : 34874
معاون مالی و اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از انجام حدود دو میلیون دلار صادرات غیرنفتی در این منطقه عظیم اقتصادی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.
ارسال توسط : منبع : منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، عبدالعظیم نجیبی ارتقای زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس به‌ ویژه در سایت توسعه را بسترساز افزایش رغبت سرمایه‌گذاران برای ورود به این منطقه صنعتی و معدنی خواند و بیان کرد: سرمایه‌گذاران داخلی، استقبال ویژه‌ای در سایت توسعه داشته‌اند و این ظرفیت وجود دارد که به دنبال جذب سرمایه‌گذار خارجی نیز باشیم.

وی، جذب سرمایه‌گذاری را برابر با کاهش محرومیت و آسیب‌های اجتماعی خواند و افزود: به‌ عنوان خادمان مردم ایران به‌ ویژه مردم هرمزگان در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن کرده‌ایم و نه‌ تنها در امور قانونی خود بلکه با ارائه‌ مشاوره نیز آن‌ها را یاری خواهیم رساند.

معاون مالی و اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در ادامه به آمار اشتغال ۱۴ هزار نفری این منطقه ویژه اقتصادی اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح‌های مختلف در سایت شمالی و همچنین سایت توسعه می‌توان توقع اشتغالی دو برابری را داشت؛ جالب است بدانید که در سال گذشته، حدود دو میلیون دلار صادرات غیرنفتی از این منطقه صورت گرفته که این مبلغ بیانگر نقش بسیار چشمگیر این منطقه در اقتصاد محلی و ملی است.

نجیبی تاکید کرد: بی‌اغراق بهترین مکان برای تولید فولاد، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس است. منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، اسکله تخصصی صادرات مواد معدنی دارد که می‌تواند در کاهش هزینه صادرات مواد معدنی بسیار تاثیرگذار باشد.

وی در پایان حاطرنشان کرد: باید توجه ویژه‌ای به منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس صورت گیرد تا زیرساخت‌ها تقویت شود و ما خوش‌‌بین هستیم که در آینده جهانیان بیش‌ از پیش این منطقه عظیم صنعتی و معدنی و ظرفیت‌های آن را بشناسند و بتوانیم از این پتانسیل‌ها در مسیر ارتقای صنعت کشور استفاده کنیم.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.