سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
دیدار مدیرعامل شرکت ملی نفت با معاون نخست‌وزیر قزاقستان
01 خرداد 1401 - 17:26
شناسه : 28083
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با معاون نخست‌وزیر و وزیر تجارت و هم‌گرایی کشور قزاقستان، با محوریت همکاری دوجانبه در حوزه انرژی دیدار کرد.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محسن خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، پس از دیدار با بخیت سلطان اوف، معاون نخست‌وزیر و وزیر تجارت و هم‌گرایی کشور قزاقستان، اظهار داشت: میان ایران و قزاقستان، زمینه‌های همکاری خوبی در حوزه انرژی وجود دارد و ایران در این فکر به سر می‌برد که ظرفیت‌های بالقوه موجود میان دو کشور را بالفعل کند.

وی افزود: با توجه به تمایل کشور قزاقستان برای همکاری با صنعت نفت کشور، قرار است کارشناسان دو کشور زمینه‌های همکاری توسعه میدان‌های نفت سنگین، ال‌ان‌جی، سوآپ نفت و گاز و فراورده نفتی و همچنین صدور خدمات فنی و مهندسی را بررسی کنند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، گفت: نتیجه مذاکرات کارشناسان دو کشور، سرانجام بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به تفاهم‌نامه همکاری میان ایران و قزاقستان منجر خواهد شد. از این رو، وزارت نفت آمادگی دارد در سفر رییس‌جمهور قزاقستان به تهران، این تفاهم‌نامه را به‌صورت رسمی در آینده نزدیک به امضا برساند.

خجسته‌مهر در پایان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ایران و قزاقستان، در زمینه‌های حمل‌ونقل و کشاورزی همکاری‌های خوبی با یکدیگر دارند و تلاش می‌شود دو کشور در زمینه انرژی نیز بتوانند از ظرفیت‌های موجود میان خود استفاده کنند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.