سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
ذخیره معدنی، پشتوانه تولید
03 آذر 1400 - 10:45
شناسه : 20897
رییس هیات عامل ایمیدرو روز گذشته به همراه علی نبوی دستیار ویژه وزیر صنعت معدن و تجارت ضمن افتتاح معدن جدید طلا دره اشکی در موته و اتاق اسیدشویی مجتمع، از بخش‌های مختلف مجتمع بازدید کردند.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی نبوی دستیار ویژه وزیر صنعت معدن و تجارت در مراسم بازدید مجتمع طلای موته، اظهار داشت: موضوع حفاظت از محیط‌زیست در معادن جدید نیز باید فارغ از هزینه‌های مورد نیاز به آن نگاهی ویژه شود؛ چراکه توجه به این امر، تاثیر کلان بر محیط زندگی انسان خواهد گذاشت.

مجتمع طلای موته در مدار توسعه

وجیه اله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو در این مراسم ضمن اشاره به رونق جدی صورت گرفته در مجتمع طلای موته، گفت: آغاز بهره‌برداری از معدن دره اشکی، افتتاح اتاق اسیدشویی و ریخته‌گری و افتتاح پارکینگ آتشنشانی در این مجتمع، گام مثبتی در راستای توسعه است. لذا این شرکت در مدار توسعه قرار گرفته و می‌تواند الگویی برای واحدهای تولید طلا در کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه ذخیره معدنی، مهمترین پشتوانه توسعه صنایع معدنی از جمله طلای موته است، افزود: خوشبختانه ذخایر مناسبی در معدن دره اشکی اکتشاف شد. در همین راستا توسعه اکتشاف ضروری است تا این کارخانه با خاطری آسوده تداوم تولید داشته باشد.

موته الگوی توسعه شود

رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به سابقه بالای فعالیت مجتمع موته، اذعان داشت: این مجتمع می‌تواند مرکزی برای توسعه آموزش فرایند تولید طلا در واحدهای جدید شود. لذا به عنوان بخشی از دولت، باید نگاهی بسترساز به توسعه داشته و الگویی در زمینه‌های مختلف و از جمله زیست‌محیطی باشیم.

جعفری در پایان خاطرنشان کرد: این مجتمع در عین بهره‌برداری از معدن دره اشکی، توانسته شرایط زیست گونه‌های جانوری را هم فراهم کند. از این رو، در معدن موته منافاتی بین فعالیت معدنی و محیط‌زیست وجود ندارد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.