سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
ذوب‌آهن اصفهان، کانون اشتغال‌زایی در منطقه
29 فروردین 1401 - 16:09
شناسه : 26771
سرپرست مدیریت عامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان، در دیدار با میثم مداحی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، از این شرکت به عنوان یک ثروت ملی نام برد که در این منطقه جغرافیایی واقع شده و علاوه بر ایجاد اشتغال در این منطقه، باعث اشتغال‌زایی برای استان‌های همجوار هم شده و در سال‌های اخیر نیز طبق قانون، جذب نیرو از شهرستان لنجان افزایش یافته است.
ارسال توسط : منبع : شرکت ذوب‌آهن
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ایرج رخصتی سرپرست مدیریت عامل ذوب‌آهن اصفهان، با اشاره به اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند با برگزاری دوره‌های آموزشی متناسب با نیازهای صنایع، بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال و ارتقای توانایی‌های منابع انسانی فراهم سازد، اظهار داشت: علاوه بر اشتغال‌زایی، این شرکت با توجه به مسئولیت اجتماعی خود و درچهارچوب قانون، پیمانکاران منطقه را جهت پروژه‌ها در اولویت قرار می‌دهد و تا حد امکان خرید موارد مورد نیاز خود را از منطقه، استان اصفهان و کشور تامین می‌کند.

وی، یکی دیگر از حوزه‌های مسئولیت اجتماعی این شرکت را مسائل زیست‌محیطی ذکر کرد و  افزود: این مجتمع عظیم صنعتی، از گازهای فرایندی در نیروگاه‌ها و خط تولید خود استفاده می‌کند تا هم از هدررفت منابع جلوگیری و هم در جهت حفظ محیط‌زیست، مانع از انتشار گاز در هوا شود.

سرپرست مدیریت عامل ذوب‌آهن اصفهان، با اشاره به پیشگام بودن این شرکت در استفاده از گازهای فرایندی، بیان کرد: انتظار این است که قیمت گاز طبیعی مصرف شده در نیروگاه‌های ذوب‌آهن مانند سایر نیروگاه‌های کشور محاسبه شود؛ چراکه برق تولید شده در این نیروگاه‌ها در واقع در بخش صنعت مصرف می‌شود.

رخصتی، نگرش مدیریت ذوب‌آهن نسبت به کارکنان را مبتنی بر تکریم و بر اساس معیارهای رهبری دانست و عنوان کرد: تلاشگران این شرکت مانند برادران ما هستند و همان‌طور که از آن‌ها انتظار کار جدی و دقیق داریم، پشتیبانی و ارائه خدمات از همکاران نیز به عنوان وظیفه انجام می‌شود و در این راستا، با اصلاح آیین‌نامه‌ها ودستورالعمل‌ها، تلاش می‌کنیم، مشکلات این قشر زحمت کش حل شود.

وی، همچنین صادرات محصولات را به عنوان ابزار اصلی ذوب‌آهن جهت تامین ارز دانست و اشاره کرد: انتظار ما از دولت‌مردان این است که در شرایط کنونی از صادرات حمایت جدی صورت گرفته و در هر بخش‌نامه‌ای که قرار است صادر شود، مسائل مرتبط با تولیدکنندگانی که در حوزه صادرات محصولات خود فعالیت دارند، در اولویت رفع شدن باشد.  

ذوب‌آهن، مرکز ثقل اشتغال‌زایی صنعتی در کشور

میثم مداحی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، نیز از ذوب‌آهن به عنوان یکی از مهم‌ترین کانون‌های اشتغال‌زایی و کار صنعتی در کشور نام برد و تاکید کرد: این شرکت در آموزش مهارت‌های فنی و نیروی انسانی ماهر برای کشور طی دهه‌های گذشته نقش مهمی ایفا کرده است.

وی با اشاره به طرح‌های جدید وزارت طرح تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه اشتغال، رفاه اجتماعی و حمایت از صندوق‌های بازنشستگی، یادآور شد: با اجرای این طرح‌ها، شاهد گشایش‌های خوبی برای نیروی انسانی در ابعاد مختلف خواهیم بود.

لاز به ذکر است که در پایان این دیدار، احمد اکبری معاون سرمایه‌های انسانی و توسعه مدیریت ذوب‌آهن، گزارشی از اشتغال‌زایی و روند جذب نیروی انسانی در این شرکت و همچنین پیگیری امور مربوط به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه داد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.