سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
ذوب‌آهن در انتظار ورود به بورس
02 مرداد 1400 - 10:24
شناسه : 15406
مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان عنوان کرد؛ مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان گفت: فرایند انتقال نماد ذوب از فرابورس به بورس در حال انجام است و به زودی مراحل آن نهایی می‌شود.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان، اظهار داشت: اگر ذوب‌آهن را برای واردات زغال‌سنگ خارجی آزاد بگذارند از نظر کیفیت و ارزش اقتصادی بازدهی بیشتری خواهد داشت.

وی با تشریح دلایل تمرکز این شرکت بر صادرات شمش، افزود: محدودیت در صادرات محصولات نهایی به دلیل تحریم‌ها و وضع تعرفه‌های سنگین بر واردات محصولات نهایی فولادی به عنوان حمایت از صنایع داخلی توسط سایر کشورها، تعدد کارخانه‌های نورد در کشور و رقابت منفی قیمتی آن‌ها در بازار‌های هدف صادراتی به دلیل دسترسی به شمش ارزان قیمت داخلی بسیار دشوار است. به همین منظور بیشتر کشور‌ها تمایل دارند به جای محصولات نهایی تنها شمش فولادی را وارد کشور خود کنند.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان چالش‌های این شرکت را عنوان کرد و گفت: بحران آب در اصفهان، تحریم‌ها، شیوع ویروس کرونا، محدودیت ظرفیت تولید زغال‌سنگ کشور و عدم تناسب قیمت‌گذاری زغال‌سنگ داخلی در مقایسه با خارجی از چالش‌های پیش روی این شرکت به شمار می‌آید.

یزدی‌زاده در پایان با اشاره به برنامه‌های آتی این شرکت، خاطرنشان کرد: افزایش تولید با راه‌اندازی کوره بلند شماره یک، کاهش مصرف کک، تملک معادن سنگ‌آهن، تکمیل زنجیره تامین آب، افزایش موجودی مواد اولیه، تاسیس شرکت حمل‌و‌نقل ریلی برای حمل پایدار مواد اولیه، خرید برق از بورس انرژی، آغاز بازسازی باتری شماره ۲ کک‌سازی، تداوم انتقال پساب شهری به کارخانه، انتشار اوراق مرابحه و استفاده از توان شرکت‌های تابعه خارج از کشور از جمله برنامه‌های این شرکت است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.