شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت ×
راستی‌آزمایی ادعای تامین نیاز کشور به ماشین‌آلات معدنی
23 مرداد 1402 - 15:44
شناسه : 35487
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در جلسه روز یکشنبه ۲۲ مرداد ماه کمیسیون مقرر شد، وزارت صمت ادعای تولیدکنندگان درباره تامین نیاز کشور به ماشین‌آلات معدنی را راستی‌آزمایی کند.
ارسال توسط : منبع : بازار
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، روح‌الله عباس‌پور در تشریح نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: اعضای کمیسیون در این نشست به بررسی مشکلات حوزه ماشین‌آلات معدنی و راهسازی با حضور معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت و اعضای انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات معدنی و راهسازی پرداختند.

وی با یادآوری مسائل مطرح در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ادامه داد: تولیدکنندگان حوزه ماشین‌آلات معدنی و راهسازی معتقد بودند که علی‌رغم داشتن توانایی تولید ماشین‌آلات متناسب با نیاز کشور، وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت به دنبال تامین نیاز داخل از طریق واردات هستند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس گزارش ارائه شده تولیدات سال گذشته داخلی در این حوزه حدود ۱۰۰ درصد رشد داشته، اضافه کرد: تولیدکنندگان ماشین‌آلات معدنی و راهسازی همچنین از واردات ماشین‌آلات کار کرده با عمر کمتر از پنج سال گلایه کردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در این نشست مقرر شد وزارت صمت از تقاضا و میزان تولید داخلی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی ارزیابی دقیقی داشته باشد و تعیین کند آیا تولیدکنندگان داخلی توانایی پاسخگویی به نیاز بازار را دارند یا خیر؛ سپس در مرحله بعدی اقدامات متناسب با نتیجه این ارزیابی انجام شود.

عباس‌پور با تاکید بر اینکه در حوزه ماشین‌آلات معدنی و راهسازی باید به مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان این حوزه به صورت هم‌زمان توجه شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۵ هزار ماشین‌آلات معدنی فرسوده با ۲۰ سال عمر در کشور وجود دارد که با توجه به هدف‌گذاری‌های صورت گرفته مبنی بر رشد تولید در معادن باید اقدامات لازم برای نوسازی ماشین‌آلات معدنی انجام شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.