سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
راه‌اندازی آزمایشی کارخانه صدر فولاد
15 شهریور 1400 - 11:06
شناسه : 17284
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: سرویس و راه‌اندازی اورهال ماشین‌آلات و خط تولید کارخانه راکد صدر فولاد لرستان به صورت آزمایشی آغاز شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت:  به دنبال جلسه‌ای که ۲۰ مردادماه سال جاری در تهران برگزار و تعهداتی که سرمایه‌گذاران جدید داده بودند، اورهال کارخانه صدر آغاز و مقرر شد ظرف حداکثر سه ماه، تعمیرات و بروزرسانی تجهیزات آن انجام شود.

وی افزود: یکی از اولویت‌های مهم برای جذب نیرو در این کارخانه کارگرانی است که در گذشته در این مجموعه فولادی مشغول به فعالیت بودند، و اکنون بیکار شده‌اند. لذا مقرر شده است فعالیت شرکت در ۲ نوبت کاری آغاز شود تا بتوان ظرف مدت ۱۵ روز میلگرد ۱۲ و ۱۸ تولید کرد، ضمن اینکه در مدت بروزرسانی تجهیزات، نیروها نیز آموزش لازم را خواهند دید.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از برنامه‌های مهم مالک جدید صدر تولید چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن در قسمت ذوب است که تحقق این امر موجب ایجاد اشتغال برای دو هزار نفر به صورت مستقیم می‌شود.

آغاز فعالیت مجدد صدر فولاد تا یکماه آینده

محمد رزم رییس کل دادگستری لرستان نیز تیرماه امسال طی بازدید از این کارخانه تعطیل، بیان کرد: صدر فولاد ظرف یک ماه آینده از طریق بخش خصوصی فعالیت خود را از سر می‌گیرد. البته دلیل تعطیلی این مجموعه عدم تامین سرمایه در گردش به مبلغ ۱۵۰میلیارد تومان بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت صدر فولاد یک ماه دیگر از طریق حق‌العمل کاری پیمانکار بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز می‌کند و در غیر این صورت افرادی از بخش خصوصی سرمایه در گردش مورد نیاز را به عنوان سهامدار در این کارخانه تامین خواهند کرد.

گفتنی است، کارخانه صدر فولاد خرم آباد سالانه ۶۰۰ هزار تن فولاد تولید می‌‌کرد و قرار بود این میزان تولید ۲.۵ برابر شود، اما نه ‌تنها این امر محقق نشد؛ بلکه با تعطیلی آن طی حدود ۶ سال گذشته به دلیل بدهی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومانی به سیستم بانکی، دستگاه‌های دولتی و فرسودگی ماشین‌آلات  ۲۰۰ تا۱۸۰ کارگر آن بیکار شدند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.