پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
راه‌اندازی بیش از ۹۰۰ بنگاه صنعتی
30 خرداد 1400 - 13:43
شناسه : 13981
براساس آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، طی دو ماهه سال جاری برای ۹۱۹ بنگاه پروانه بهره‌برداری صادر و زمینه اشتغال بیش از ۱۷ هزار و ۱۰۳ نفر فراهم شده است.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

بر اساس این آمار در دو ماهه سال جاری برای ۶ هزار و ۴۸۹ بنگاه جواز تاسیس و برای ۹۱۹ بنگاه پروانه بهره‌برداری ایجادی و توسعه‌ای صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲۷ درصد و ۲۰.۸ درصد رشد داشته است.

سرمایه پیش‌بینی شده در این مدت برای جوازهای تاسیس معادل ۱۳۱ هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ حدود ۹۹.۶ درصد افزایش داشته است. میزان سرمایه پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در دو ماهه امسال نیز ۱۱ هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان برآورد شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۱.۶ درصد رشد را تجربه کرد.

همچنین بر اساس این آمار پیش‌بینی شد با اجرای پروژه‌هایی که جواز تاسیس آن‌ها در دو ماه اول امسال صادر شده است برای ۱۷۶ هزار نفر شغل ایجاد شود که نسبت به این رقم در مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۵۰.۲ درصدی مواجه بوده است. پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در این مدت نیز زمینه اشتغال ۱۷ هزار و ۱۰۳ نفر را فراهم کرد که نسبت به دو ماهه سال گذشته حدود ۱۵.۱ درصد افزایش داشته است.

کاهش ۲۹ درصدی صدور پروانه صنفی

گفتنی است، در دو ماهه اول امسال ۶۵ هزار و ۷۲۰ پروانه صنفی صادر شد که نسبت به تعداد صدور این پروانه‌ در مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد رشد به همراه داشته است.

شایان ذکر است که این عدد همواره در ماه‌های گذشته افزایشی بود. در این راستا طی سال گذشته عضو هییت‌رییسه اتاق اصناف ایران گفته بود، افزایش واحدهای صنفی به معنای رونق در اصناف نیست و به طور کلی سرریز جامعه بیکار از بخش دانشگاه، ادارات و سازمان‌های دولتی به اصناف شمشیر دو لبه است.

صدور نماد اعتماد الکترونیک نیز در دو ماه اول سال ۱۴۰۰ با رشد ۱۹.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دو هزار و ۱۵۲ مورد رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.