سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
راه‌اندازی فاز سه پروژه پلنت جدید اکسیژن ذوب آهن اصفهان
22 اسفند 1401 - 10:43
شناسه : 34153
مدیر اجرایی پروژه‌های شرکت ذوب آهن گفت: پلنت جدید اکسیژن ذوب آهن با ظرفیت اسمی 25 هزار نرمال مترمکعب در ساعت به روش کرایژنیک و با تکنولوژی «Internal Compression» همراه با تولید ازت و آرگون بدون استفاده از هیدروژن برای خالص‌سازی آرگون در مرحله راه‌اندازی است.
ارسال توسط : منبع : شرکت ذوب آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش فلزات‌نیوز، مجید عبدالنبی جوزدانی بیان کرد: در ادامه تکمیل پروژه پلنت اکسیژن، فاز سه این پروژه شامل سه دستگاه کمپرسور، دو دستگاه کمپرسورهای اصلی «MAC۱ و MAC۲» راه‌اندازی شد و کمپرسور «BAC» نیز در حال عملیات پیش‌راه‌اندازی است.

وی افزود: انرژی موتورهای کمپرسورها از محل پست «MSDS۴» تامین می‌شود و راکتورها و بانک خازنی به عنوان بخشی از سیستم تامین انرژی «MV» در نظر گرفته شده است.

مدیر اجرایی پروژه‌های شرکت ذوب آهن ابراز کرد: شرکت صفا فولاد سپاهان به عنوان پیمانکار عملیات اجرایی و نماینده شرکت صاحب تکنولوژی شرکت در ایران، مدیریت‌های مهندسی پروژه‌های پشتیبانی تولید و تاسیسات جانبی، تولید و توزیع برق، انرژی بهینه‌سازی سوخت و حراست در اجرا و تکمیل این پروژه نقش بسزایی دارند.

افشین رضوانی، مجری پروژه پلنت اکسیژن در این خصوص عنوان کرد: ظرفیت هرکمپرسور ۷۳ هزار نرمال مترمکعب در ساعت است. کمپرسورهای «MAC» ازنوع سانتریفیوژی هستند و انرژی مورد نیاز آن‌ها از طریق الکتروموتورهایی با قدرت هشت مگاوات تامین می‌شود که در ولتاژ «۱۰KV» و جریان مصرفی ۵۲۵ آمپر به صورت آسنکرون در دور «۱۴۹۶rpm» کار می‌کنند.

وی در خصوص فرایند تولید پلنت اکسیژن، خاطرنشان کرد: در مرحله اول کمپرسور، فشار هوا تا حدود ۱/۷ بار ابسولوت فشارگیری و دمای هوا به حدود ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد نزدیک می‌شود. در مرحله دوم فشار هوا از۱/۷ به نزدیک سه بار ابسولوت افزایش می‌یابد و در مرحله سوم دمای هوا به حدود ۳۰ درجه سانتی‌گراد به عقب برمی‌گردد. در نهایت هوای مکش شده با ۵/۷ بار ابسولوت و دمای ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد وارد فرایند تولید اکسیژن می‌شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.