پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
راه‌اندازی نخستین پایگاه امداد و نجات مناطق زغال‌دار تا پایان مهر ۱۴۰۲
08 مرداد 1402 - 15:44
شناسه : 35238
مجری طرح تجهیز، بهسازی و ساخت پایگاه‌های امداد و نجات مناطق زغال‌دار کشور از راه‌اندازی نخستین پایگاه امداد و نجات مناطق زغال‌دار کشور (منطقه زغال‌سنگ طبس) تا پایان مهر ماه امسال خبر داد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، پرهام خواجه‌پور با بیان این مطلب تصریح کرد: ایمیدرو با توجه به مخاطرات پیش روی فعالیت در معادن زغال‌سنگ، برنامه‌ریزی برای تجهیز، بهسازی و ساخت پایگاه‌های امداد و نجات در سه منطقه زغال‌دار کشور (طبس، البرز مرکزی و کرمان) را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: پیشرفت طرح احداث پایگاه منطقه زغال‌سنگ طبس تا پایان خرداد ماه، از مرز ۶۳ درصد گذشت و در حال حاضر، اقداماتی همچون نصب اسکلت ساختمان اداری، بتن‌ریزی ساختمان‌های درمانی و خدماتی، پد هلیکوپتر و ساختمان‌های جانبی در این پایگاه انجام شده است.

مجری طرح تجهیز، بهسازی و ساخت پایگاه‌های امداد و نجات مناطق زغال‌دار کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای پایگاه‌های امداد و نجات دیگر این طرح، عنوان کرد: پایگاه امداد و نجات زغال‌سنگ کرمان در مرحله بتن‌ریزی (فونداسیون) است و پیش‌بینی شده تا پایان سال ۱۴۰۳ راه‌اندازی شود.

خواجه‌پور ادامه داد: با توجه به پراکندگی معادن زغال‌سنگ استان مازندران، دو منطقه (ناحیه سوادکوه و ناحیه چمستان آمل) برای احداث پایگاه امداد و نجات در نظر گرفته شد. اکنون پایگاه چمستان در حال نصب کانکس است. پایان ساخت این دو پایگاه نیز اسفند سال جاری است.

وی با اشاره به روند خرید و تحویل تجهیزات مورد نیاز پایگاه‌های امداد و نجات مناطق زغال‌دار کشور، اظهار داشت: کل تجهیزات داخلی و اروپایی مورد نیاز، خریداری و تحویل پایگاه‌ها شده و بقیه تجهیزات تا پایان مهر امسال دریافت و بین پایگاه‌های امداد و نجات توزیع می‌شود.

مجری طرح تجهیز، بهسازی و ساخت پایگاه‌های امداد و نجات مناطق زغال‌دار کشور در پایان خاطرنشان کرد: بودجه خرید ۱۶ ماشین آتش‌نشانی، آمبولانس و امداد برای پایگاه‌های امداد و نجات تخصیص داده شده و قرار است مناقصه خرید آن، تا پایان آبان انجام شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.