سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
راه‌اندازی چهارمین مرکز واکسیناسیون به همت فولاد خوزستان
27 شهریور 1400 - 14:52
شناسه : 17944
چهارمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون طرح شهید سلیمانی ۲۵ شهریور‌ماه ۱۴۰۰ با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج)، فرهاد ابول‌نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، حجت‌الاسلام امیر میرعلایی فرمانده سپاه ناحیه امام علی (ع)، محمود لندی معاون بهره‌برداری شرکت فولاد خوزستان و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در کوی باهنر اهواز راه‌اندازی شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد خوزستان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حجت‌الاسلام موسوی‌فرد نماینده ولی‌فقیه در خوزستان در مراسم را‌ه‌اندازی چهارمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون، مهار شیوع ویروس کرونا را وظیفه همگانی دانست و اظهار داشت: امروز بشریت درگیر ویروس منحوس کرونا شده و متاسفانه جان بسیاری را گرفته است. از طرفی کادر درمان هرچه در توان داشته به کار گرفته و به واقع ایثارگونه در حال خدمت هستند. حال که انجام واکسیناسیون به مهار ویروس کمک می‌کند، وظیفه همگان است که علاوه بر کمک در تسریع،‌ نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

ضرورت یاری‌رسانی سپاه به کادر درمان

سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) یاری رساندن به شبکه بهداشت و درمان را وظیفه امروز سپاه و بسیج دانست و گفت: بسیج برخواسته از دل ملت است و هیچ‌گاه خود را جدای از جامعه ندانسته؛ ماهیت شکل‌گیری بسیج خدمت‌رسانی به جامعه در مواقع مختلف به‌ ویژه در شرایط بحرانی است. لذا با همه‌ی توان پای کار آمدیم و حمایت همه‌جانبه‌ی شرکت فولاد خوزستان قوت قلبی برای کادر درمان است.

شانه به شانه می‌جنگیم

حجت‌الاسلام امیر میرعلایی فرمانده سپاه ناحیه امام علی(ع) با بیان این جمله که بسیج با تمام امکانات در کنار شبکه بهداشت و درمان ایستاده‌ است،‌ بیان کرد: دیروز در جنگ مقابل دشمن ایستادگی کردیم، امروز نیز در جنگ با ویروس کرونا با به‌کارگیری تمام امکانات در کنار مدافعین سلامت ایستاده‌ایم. هدف از راه‌اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون، سهولت در امر انجام واکسن و یاری رساندن به شبکه بهداشت و درمان است. تا به امروز چهار مرکز در شرق اهواز به همت شرکت‌ فولاد خوزستان راه‌اندازی شده است. بنا داریم در روزهای آینده پنجمین مرکز را در منطقه زرگان راه‌اندازی کنیم.

بسیج یاریگر کادر درمان

فراهاد ابول‌نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در ادامه مراسم حضور بسیج را در کنار کادر درمان بی‌نظیر دانست و عنوان کرد: از روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا و در شرایطی که کادر درمان رفته‌رفته برای مهار ویروس درگیر می‌شد، بسیج به کمک کادر درمان آمد و اگر کمک‌های این نهاد مردمی نبود، مطمئنا شرایط به مراتب وخیم‌تر می‌شد. جای بسی امیدواری است که امروز شاهد هستیم،‌ صحن و محراب مسجد برای انجام واکسیناسیون در نظر گرفته شده است. اجرای طرح شهید سلیمانی و حضور خانه به خانه بسیجیان برای شناسایی بیماران کرونایی و راه‌اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون نقطه‌ی عطف فعالیت‌های بسیج در مهار ویروس کرونا به شماره می‌آید.

وی از ترزیق دو میلیون و ۳۰۰ هزار دوز واکسن تا به امروز خبر داد و افزود: از این مقدار یک میلیون و ۵۰۰ هزار دوز اول هستند؛ این مقدار به معنای واکسینه شدن ۴۶ درصدی جامعه هدف (بالای هجده سال) و طبق آمار سه میلیون و ۱۵۰ هزار تن در خوزستان بالای ۱۸ سال هستند. برای مهار کامل ویروس نیاز هست، دستگاه‌های مختلف کمک کنند. اگر روزانه به تزریق یکصد هزار دوز دست‌ پیدا کنیم، تا ابتدای آبان ماه جامعه هدف در خوزستان واکسینه می‌شوند. لذا از مردم تقاضا می‌شود برای انجام واکسن مراجعه کنند و با این کار علاوه بر مصونیت ۸۸ درصدی در برابر ابتلا، به کادر درمان کمک کنند. در همین راستا شرکت فولاد خوزستان را باید پیشتاز در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی دانست. هر کجا که به خدمات‌ این‌ مجموعه عظیم فولادی نیاز بود، با تمامی امکانات حاضر شدند. همکاری مستمر این مجموعه از ابتدای شیوع ویروس با تولید ماسک، البسه بیمارستانی، تهیه تجهیزات بیمارستانی و اکسیژن آغاز تا به امروز ادامه داشته است

فولاد خوزستان در کنار کادر درمان است

محمود لندی معاون بهره‌برداری فولاد خوزستان در پایان ضمن تشکر از زحمات بی‌دریغ کادر درمان در مبارزه با ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: افتخار فولاد خوزستان در کنار تولید مستمر و اشتغال پایدار، خدمت‌رسانی به جامعه است. عمل به مسئولیت‌های اجتماعی مجموعه به کمک‌های منطقه‌ای محدود نیست. هر کجا که احساس کنیم،‌ موثر هستیم با کمال میل و به‌کارگیری امکانات حاضر می‌شویم. در شرایطی که کادر درمان شبانه‌روزی برای حفظ جان بیماران کرونایی تلاش می‌کنند و طولانی شدن شیوع ویروس باعث فشار مضاف شده است، وظیفه‌ی خود می‌دانیم برای یاری‌رساندن و حرکت در مسیر مهار و ریشه‌کنی ویروس در صحنه خدمت حضور پیدا کنیم. کمک‌های فولاد خوزستان تا آخرین لحظه ادامه دارد و امیدوارم در آینده‌ی نزدیک،‌ در جشن مهار ویروس کرونا شادی را در چهره‌ی کادر درمان ببینیم.

گفتنی است، حوزه بسیج شهید بقایی فولاد خوزستان از آغاز واکسیناسیون، با راه‌اندازی مراکز تجمیعی شهید حاج علی هاشمی در کوی علامه (چهارصددستگاه)، حضرت سیدالشهدا (ع) در زیتون‌کارمندی، شهید حسین معماری در کوی اباذر (آخر‌آسفالت) و سردار دل‌ها در منطقه باهنر نقش موثری در تسریع واکسیناسیون ایفا کرده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.