سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
راه‌اندازی کارخانه تولید فولاد در چهاربرج
01 تیر 1400 - 12:38
شناسه : 14100
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: کارخانه تولید محصولات فولادی با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در ناحیه صنعتی شهر چهاربرج در این شهرستان راه‌اندازی خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، نادر صادقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه بررسی مشکلات و رفع موانع این کارخانه، اظهار داشت: این سرمایه‌گذار قصد دارد هفتمین واحد تولید فولاد و صنایع وابسته را در ناحیه صنعتی اختصاصی شهر چهاربرج راه‌اندازی کند.

وی با بیان اینکه این سرمایه‌گذار پیش از این نیز واحدهای مشابهی را در شهرهای مختلف کشور راه‌اندازی کرده است، افزود: اکنون وی با تجربه کافی و سرمایه شخصی بدون نیاز به تسهیلات بانکی این کارخانه را راه‌اندازی خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی، گفت: باید تمام عوامل و دستگاه‌های اجرایی مربوطه در ارتباط با راه‌اندازی و استقرار این واحد زمینه را تسهیل کرده و با توجه به اینکه امسال سال تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نام گرفته است، حداکثر مساعدت و همکاری برای استقرار سریع انجام شد.

صادقی بیان کرد: در فاز اول این واحد برای بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال‌زایی فراهم می‌شود که این امر تحولی بزرگ در زمینه اشتغال‌ و پیشرفت شهر چهاربرج ایجاد خواهد کرد.

همه باید از تولید و طرح‌های اشتغال‌زا حمایت کنیم

مهدی عیسی‌زاده نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: این واحد تولیدی برخلاف سایر واحدهای تولیدی تمام محصولات فولادی را تولید خواهد کرد و باید با افق عمیق به این موضوع نگاه کرد.

وی با بیان اینکه واحد مذکور، علاوه بر تامین نیاز داخل، ۲ کشور شامل بخشی از سوریه و عراق را پوشش می‌دهد، افزود: با این اوصاف این واحد می‌تواند تا ۴۰ سال آینده فعالیت کند.

وی با تاکید بر همکاری و هماهنگی مسئولان استانی و شهرستانی برای تسهیل امور در حمایت از این سرمایه‌گذار، ادامه داد: همان طور که در استان‌های دیگر با حمایت و موافقت مسئولان آن‌ها، چنین واحدهایی راه‌اندازی و حتی برای آن‌ها طی یک هفته مجوزهای لازم از سوی نهادهای متولی صادر می‌شود، باید در کشور نیز در این حوزه اهتمام جدی وجود داشته باشد.

عیسی‌زاده تصریح کرد: اینکه همه به عقب ماندگی شهرستان اشاره کرده‌اند، باید در حمایت از تولید و طرح‌های اشتغال‌زا پایکار بوده و در عمل به تحقق کارها کمک کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه بخشی از مواد اولیه این واحد از معادن محلی تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: در میاندوآب نیز معادنی دست‌نخورده وجود دارد که پاسخگوی نیاز بیش از ۵۰ سالی چنین واحدهایی است که باید زمینه آن فراهم کرد.  

شایان ذکر است که در این جلسه مدیران برخی دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان‌غربی در زمینه با اقدامات انجام گرفته برای راه‌اندازی ناحیه صنعتی چهاربرج توضیح دادند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.