سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
راه اندازی ۵ طرح سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد
04 دی 1399 - 6:10
شناسه : 3948
اجرای ۵ طرح سرمایه گذاری صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد به زودی آغاز می‌شود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از خبرنگاران جوان، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد از راه اندازی ۵ طرح سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان خبر داد و گفت: هم اینک مراحل قانونی برای مهیاسازی زیرساخت‌ها و راه‌اندازی پنج طرح صنعتی در این منطقه ویژه در حال انجام است.
فریدون فدایی دولت افزود: این پنج طرح که شامل، کارخانه تولید کاغذ از سنگ آهک، کارخانه سیمان، کارخانه سنگبری با هدف صادرات سنگ‌های تزیینی، کارخانه اکسید منیزیم و همچنین ایجاد پایانه حمل و نقل برای تسهیل در ورود و خروج ماشین‌آلات و سرویس دهی به رانندگان است، عملیات ساخت آن‌ها به زودی و ظرف چند ماه آینده در منطقه ویژه اقتصادی لامرد آغاز می‌شود.
او ادامه داد: امکان سنجی اقتصادی و فنی ۱۵ طرح سرمایه‌گذاری نیز در حوزه پایین دست آلومینیوم (لامرد) تدوین شده که به سرمایه‌گذاران متقاضی ارائه خواهد شد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: افزایش ظرفیت گاز ورودی به این منطقه از ۱۰ به ۲۹ میلیون متر مکعب در ساعت با اجرای اتصال به شبکه گاز سراسری به پایان رسید.
او گفت: در دوران بهره‌برداری از سالکو نیز یک خط برق ۴۰۰ کیلوولت نیز با هدف تامین برق این مجموعه اجرا شد و خط دیگر این برق فشار قوی نیز در مراحل پایانی است و بخشی از دیگ‌های دیگر آلومینیوم این منطقه ویژه نیز به زودی وارد مدار می‌شوند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد ادامه داد: احداث پست ۱۳۲ کیلوولت و نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی از دیگر طرح‌های حوزه تقویت برق در این منطقه ویژه است که مقرر شده توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تامین اعتبار و اجرا شود.
فدایی افزود: نصب و اجرای ۲ دستگاه آب شیرین‌کن برای شیرین سازی آب موردنیاز صنایع به ظرفیت ۶۰ لیتر در ثانیه از دیگر اقدامات این مجموعه صنعتی است که هم اکنون با ۲۰ لیتر در ثانیه در حال استفاده است و شرایط استفاده برای دیگر صنایع در حال استقرار فراهم است.
او اظهار داشت: پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکاران و معارضان ملکی، تکمیل ساختمان اداری موقت و کمپ تعمیرات در سایت و افتتاح شعب بانک تجارت و ملی در این منطقه، پیاده سازی و دریافت گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه شامل استاندارد‌های مدیریتی ایزو ۹۰۰۱، ۴۵۰۰۱، ۱۴۰۰۱، و HSE-MS برای نخستین بار، تجهیز ناوگان حمل و نقل منطقه ویژه اقتصادی با افزایش خودرو‌های مورد نیاز، راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی شرکت پتروفرآیند کرخه، از جمله اقدامات انجام شده در این منطقه ویژه اقتصادی است.
فدایی، همچنین از استقرار و راه‌اندازی سایت بی. تی. اس (BTS)، اجرای دوربین‌های مداربسته حراستی، مرکز تلفن پیشرفته ۲۵۶ شماره‌ای و توسعه شبکه فیبر نوری برای پوشش کامل مخابراتی و اینترنتی برای ارائه خدمات به صنایع، آغاز عملیات اجرایی ساختمان‌های درمانگاه و آتش نشانی، تامین زیرساخت‌های موردنیاز مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب برای راه ندازی و همکاری مستمر در برگزاری کمیسیون ارزش افزوده به منظور صادرات محصولات شمش آلومینیوم را از دیگر اقدامات پیگیری شده عنوان کرد.
به گفته این مدیر مدیر صنعتی، احداث پنجره واحد گمرک برای استقرار واحد‌های مختلف به منظور ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران از دیگر پروژه‌های زیربنایی است که برای اجرا و تامین اعتبار آن پیگیری شده است.
انعقاد تفاهم نامه‌ای با سندیکای آلومینیوم ایران برای دعوت از سرمایه‌گذاران فعال در حوزه آلومینیوم و معرفی بسته‌های تخصصی این صنعت پایه، از تفاهم نامه‌هایی است که فدایی دولت از آن‌ها نام برد.

تمایل ۴۰ سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: در مدت ۲۰ ماه گذشته، ۷۴ گروه سرمایه‌گذار از منطقه ویژه اقتصادی لامرد بازدید کردند و پس از تبیین ظرفیت‌ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری برای آنها، از این تعداد حدود ۳۰ تا ۴۰ از آنان راغب به سرمایه‌گذاری در این منطقه بودند که با ارائه درخواست، روند واگذاری زمین به آن‌ها آغاز شد و تعدادی شروع به فعالیت کردند و بخشی نیز در حال انعقاد قرارداد هستند.
فدایی دولت، در مورد سایر اقدامات مهم در حوزه جذب سرمایه‌گذار در این منطقه اقتصادی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، کارخانه تولید ورق آلومینیوم (شرکت کاوش فراز فارس) روبه روی کارخانه آلومینیوم جنوب، کارخانه تولید انواع سنگ (شهرداری چاهورز)، کارخانه‌های مونتاژ لوازم خانگی و ماشین‌آلات راهسازی (شرکت کوثر سپهر پارسیان) در دست راه‌اندازی است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، حدود ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.