سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
رسیدگی به ۱۶۵۰ پرونده تولیدی در کردستان
26 مهر 1400 - 13:42
شناسه : 19274
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان گفت: طی هشت سال اخیر در حوزه صنعت و صنایع معدنی استان دو میلیارد دلار سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری فارس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد دره‌وزمی رییس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان در همایش تجلیل از فعالان اقتصادی استان، اظهار داشت: ۲۸۲ کارگروه رفع موانع تولید در استان برگزار شده که یک هزار و ۶۵۰ پرونده در این کارگروه‌ها رسیدگی شده است. البته کارگروه‌های رفع موانع تولید دو هزار و ۵۰۰ مصوبه داشته که ۷۰ درصد از این مصوبات عملیاتی شد.

وی در ادامه به ظرفیت استان در بخش معادن هم گریزی زد و افزود: طی سال ۱۳۹۳ در حالی معدن زرکو واگذار شد که هیچ اقدامی برای ایجاد کارخانه آن صورت نگرفته بود. لذا واگذاری آن با تلاش و پیگیری انجام و در بازه زمانی ۱۸ ماهه با اشتغال‌زایی یک هزار و ۴۰۰ نفر راه‌اندازی شده است.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان از زنجیره فولاد به عنوان یک حرکت در حوزه صنعت طی چند سال اخیر نام برد و گفت: این زنجیره شامل یک میلیون تن ورق فولاد، ۲٫۵ میلیون تن کارخانه گندله سنگ‌آهن و ظرفیت‌های بزرگ دیگر که موجب رونق اقتصاد و اشتغال در استان می‌شود. علاوه بر این عزم جدی و همدلی همه مدیران در استان کردستان موجب شد هم‌اکنون در استان شاهد تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن کنسانتره سنگ‌آهن باشیم که این ظرفیت تا ۴۰ روز دیگر به یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن می‌رسد.

دره‌وزمی با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان در این حوزه، بیان کرد: مجموعا در زنجیره فولاد کردستان بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته و برای چهار هزار نفر شغل ایجاد شده است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری در حوزه صنعت و صنایع معدنی طی ۸ سال اخیر در استان، ادامه داد: کل سرمایه‌گذاری این بخش تا قبل از سال ۱۳۹۳ حدود ۱۰۴ میلیون یورو بود که بعد از اضافه شدن چند واحد صنعتی کوچک مانند لاستیک بارز و… به ۳۵۰ میلیون یورو رسیده است. همچنین به دلیل تلاش‌های صورت گرفته در بازه زمانی مذکور برای ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر شغل مستقیم ایجاد شد.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان در پایان با بیان اینکه کل اشتغال واقعی بخش صنعت تا قبل از سال ۱۳۹۳ حدود چهار هزار نفر بود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر در این بخش به صورت واقعی شاغل هستند. البته ۷۴ درصد اشتغال واقعی بخش صنعت از سال ۱۳۹۳ تاکنون انجام گرفته و در این بازه زمانی هر ۴ روز یک واحد صنعتی فعال شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.