سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
رشد اندک قیمت طلا
26 مرداد 1401 - 15:37
شناسه : 31294
سرمایه‌گذاران درحالی منتظر آخرین جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو ایالات‌ متحده هستند که می‌تواند سرنخ‌هایی را در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره در میان نشانه‌هایی از کاهش تورم ارائه دهد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، بهای هر اونس طلا امروز چهارشنبه ۲۶ مرداد ماه با ۰.۶ درصد افزایش، به یک هزار و ۷۷۶ دلار و ۲۰ سنت رسید. این قیمت در حالی ثبت شد که قیمت طلا در روز گذشته به کمترین میزان خود از هشتم ماه آگوست به یک هزار و ۷۷۰ دلار و ۸۶ سنت رسیده بود. قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۳ درصد افزایش، به یک هزار و ۷۷۷ دلار و ۲۰ سنت رسید.

تمرکز بر دقایقی از جلسه کمیته بازار آزاد فدرال جولای و سمپوزیوم جکسون هول در ۲۵ تا ۲۷ ماه آگوست است.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی در «DailyFX» بیان کرد: هر دو این رویدادها زمینه را برای نشست فدرال رزرو در ماه سپتامبر فراهم می‌کنند.

اگر بخواهیم دیدگاه تندروانه‌تری از فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره بگیریم، از نظر جذابیت اصلی طلا برای سرمایه‌گذاران، تا حدودی منفی خواهد بود.

بانک مرکزی ایالات‌ متحده، نرخ بهره یک شبه خود را از ماه مارس ۲۲۵ واحد پایه افزایش داده است تا تورم بالا را مهار کند. معامله‌گران با احتمال ۴۲.۵ درصدی برای افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره و ۵۷.۵ درصدی احتمال افزایش ۵۰ واحدی در جلسه بعدی فدرال رزرو در ۲۰ تا ۲۱ سپتامبر قیمت‌گذاری کردند.

اگرچه طلا به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می‌شود اما افزایش نرخ بهره در ایالات‌ متحده جذابیت شمش‌های غیر بازده را کاهش می‌دهد.

علی‌رغم نشانه‌هایی از کاهش تورم در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان، مقامات فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره در آینده که منجر به کاهش قیمت طلا از سطح کلیدی یک هزار و ۸۰۰ دلار شده است، لحن مخالف خود را حفظ کرده‌اند.

دارایی‌های «اس پی دی آر گلد تراست»، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، روز سه‌شنبه ۰.۱۸ درصد کاهش یافت که پایین‌ترین میزان از ماه ژانویه سال جاری میلادی است.

دلار که یک پناهگاه امن رقیب است و هم‌بستگی قوی با شمش دارد، پیش از داده‌های خرده‌فروشی ایالات متحده و فدرال رزرو ثابت ماند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۰ دلار و ۹ سنت و پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش، به ۹۳۳ دلار و ۸۶ سنت رسید. ضمن اینکه پالادیم در سطح دو هزار و ۱۵۲ دلار و ۳۳ سنت ثابت باقی ماند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.