جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت ×
رشد بی‌سابقه تولید گندله سنگ‌آهن در فولاد سنگان
18 اسفند 1399 - 13:39
شناسه : 8619
مدیرعامل فولاد سنگان خبر داد؛ مدیرعامل فولاد سنگان گفت: خوشبختانه در سال جهش تولید، با تولید بیش از سه میلیون تن گندله‌ سنگ‌آهن در شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، برای نخستین‌بار رشد بی‌سابقه 130 درصدی تولید، در این شرکت به ثبت رسید.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد سنگان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی امرایی مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، اظهار داشت: فولاد سنگان توانست طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری، کلیه اهداف تولیدی در سال جهش تولید را محقق سازد و به عنوان تولیدکننده بخشی از گندله سنگ‌آهن مورد نیاز شرکت فولادمبارکه شناخته شود. بنابراین با مدیریت اثربخش در این زمینه، نه تنها توانست از اهدف تولیدی پیش‌بینی شده سبقت بگیرد، بلکه با بهره‌وری و بهره‌گیری از پتانسیل‌های منحصر‌به‌فرد در فولاد سنگان، از مرز تولید سه میلیون تن گندله سنگ‌آهن نیز عبور کند.

وی، دستیابی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان به تمامی اهداف عملیاتی و رشد ۱۳۰ درصدی تولید گندله سنگ‌آهن در سال جاری را افتخاری بزرگ دانست و افزود: رویکرد شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در سال جاری، استفاده از تمامی ظرفیت‌های تولیدی مبتنی بر بومی‌سازی، ارتقای سیستم‌های نگهداری و کاهش توقفات، مدیریت هزینه‌ها علی‌رغم کمبود مواد اولیه تولیدی در کشور بوده است که با تلاش و همت تمامی همکاران، توانستیم رشد ۱۳۰ درصدی را، فراتر از برنامه پیش‌بینی شده محقق کنیم و برای نخستین‌بار این افتخار در تاریخ شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان به ثبت رسید.

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با اشاره به رشد ۶٫۵ درصدی تولید گندله در کشور، گفت: خوشبختانه در سال جهش تولید، شاهد افزایش حجم تولید گندله سنگ‌آهن در کشور و گذر از مرز ۶۱ میلیون تن بوده‌ایم که در این بین، شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان به عنوان یکی از قطب‌های تولید گندله‌ سنگ‌آهن در شرق کشور، با هم‌افزایی، تدوین استراتژی‌های متناسب، کاهش توقفات علی‌رغم قطعی‌های مکرر جریان برق و گاز، نقش بسزایی در تولید بخشی از گندله سنگ‌‌آهن مورد نیاز بزرگ‌ترین فولادساز خاورمیانه داشته است.

امرایی ادامه داد: این شرکت با تدوین اهداف در سال جهش تولید به همراه ثبت رکوردهای تولید روزانه و ماهیانه، توانست رشد قابل توجه تولید گندله سنگ‌آهن در سال ۱۳۹۹ را ثبت نماید که در مقایسه با مدت مشابه طی سال گذشته، نشان از پیش‌برد هرچه بهتر اهداف ارزش‌افزایی تولیدی و عملیاتی در شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان دارد.

ایران نویدبخش آرامش نسبی در بازار تولید صنعت فولاد جهان خواهد بود

امرایی تولید حدود ۶۵ درصدی فولاد خاورمیانه در ایران را از نشانه‌های توازن در بازار صنعت فولاد جهان دانست و اذعان داشت: در سال گذشته، ۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن فولاد در خاورمیانه تولید شد که نسبت به سال ۲۰۱۹، با افزایش ۲.۵ درصدی همراه بود.

وی تاکید کرد: ایران بالغ بر ۶۵ درصد از فولاد تولید شده در خاورمیانه را تولید کرده است. آمار فوق نشان می‌دهد که سهم تولید  فولاد داخلی در منطقه خاورمیانه نسبت به سال ۲۰۱۹، با افزایش ۸ درصدی همراه بود. در سال ۲۰۲۰ میلادی، تولید فولاد در دنیا به حدود یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون رسید که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، کاهش ۰.۹ درصدی داشته است. در همین زمینه، تمامی کشورهای دنیا به استثنای سه کشور ایران، چین و ترکیه، با تجربه کاهش تولید همراه بودند. به بیانی دیگر، می‌توان گفت که این سه کشور با افزایش حجم تولید خود، بخشی از افت تولید دنیا را جبران و با تحقق اهداف تولیدی، توازن نسبی در بازار را به دوش کشیدند.

لازم به توضیح است که کشور ایران، وزنه‌ای سنگین و گران‌بها در صنعت فولاد جهان است و تغییر رشد تولید در سال ۲۰۲۰، به همین نکته تاکید دارد.

امرایی تصریح کرد: سالی که غول‌های اقتصادی در اروپا و آمریکا، در پاندومی کووید ۱۹ غرق شدند، ایران توانست ضمن دستیابی به رشد بیش از ۱۳ درصد، از مرز ۲۹ میلیون تن فولاد در جهان نیز عبور نماید و در رده‌بندی تولیدکنندگان صنعت فولاد در جهان، جایگاه دهم را به خود اختصاص دهد.

وی با تقدیر از یکدلی و کار تیمی منسجم و نشات‌گرفته از فرهنگ سازمانی متعالی در شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، عنوان کرد: توسعه و اعتلای فراگیر و همه‌جانبه در شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، مختص به جبهه تولید نبوده و خوشبختانه در هفته‌های اخیر، افتخاراتی در سایر حوزه‌ها کسب شده است. علاوه بر این، در بیست و سومین سال رتبه‌بندی یکصد شرکت برتر ایران (IMI- 100) که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا وسیما در تهران برگزار شد، شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان به عنوان برترین واحد صنعتی در «بهره‌وری کل عوامل در گروه اکتشافات، استخراج و خدمات جانبی» انتخاب شد.

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، بیان کرد: رتبه‌بندی (IMI-100) مانند رتبه‌بندی‌های مشابه مثل ۵۰۰ Fortune  برتری شرکت‌ها را از جنبه‌های خاص نشان می‌دهد و فولاد سنگان با تکیه بر توان متخصصان و عزمی راسخ در سال جهش تولید، توانست علی‌رغم مشکلات حاصل از تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا، عظیم‌ترین پروژه کنسانتره‌سازی شرق کشور به ظرفیت پنج میلیون تن در سال را مورد بهره‌برداری قرار دهد.

امرایی تلاش شرکت‌های معدنی و صنعتی را در رشد و توسعه حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: رونق و رکود در بنگاه‌های اقتصادی کشور، تاثیری مستقیم در صنایع بالادست و پایین‌دست دارد. هرساله سازمان مدیریت صنعتی ایران، شرکت‌های برتر در حوزه‌های مختلف را انتخاب می‌کند که این مهم می‌تواند، زمینه تعامل گسترده‌تر مدیران و سیاست‌گذاران اقتصادی کشور با بنگاه‌های اقتصادی را در راستای رشد و توسعه همه‌جانبه و متوازن، فراهم سازد.

وی کسب عنوان نخست شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در میان یکصد شرکت برتر ایران را، حاصل تلاش تمامی کارکنان و تلاشگران در فولاد سنگان دانست و ادامه داد: خوشبختانه شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در سال جاری، کم‌ترین حوادث فردی و تجهیزاتی را داشته است و بی شک سازمانی می‌تواند امید را به جامعه تزریق نماید که تمامی اجزای آن، هماهنگ و همگون باشند. خوشبختانه این شرکت با داشتن کارکنانی جوان و متخصص، آینده‌ای روشن را در افق توسعه صنعتی کشور، ترسیم خواهد کرد.

وی در پایان ضمن اشاره به دریافت تقدیرنامه یک ستاره تعالی سازمانی توسط فولاد سنگان، گفت: با توجه به حضور شرکت‌های سرآمد ایرانی و با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، این شرکت در راستای استقرار الگوی تعالی سازمانی، اجرای برنامه‌های بهبود و اثربخش و حضور فعال در فرایند جایزه ملی تعالی سازمانی، در اولین سال حضور در این ارزیابی، موفق به دریافت تقدیرنامه یک ستاره شد.

شایان ذکر است که این شرکت به منظور مطابقت با سیاست‌‌های کلی اقتصاد مقاومتی و در جهت نیل به اهداف تولیدی و همچنین هم‌سویی با شعار سال و فرمان رهبر فرزانه انقلاب در زمینه جهش تولید، اغلب توجه و فعالیت‌های خود را به بخش تولید معطف نمود. همچنین در راستای جلوگیری از خام‌فروشی، همراهی با گام دوم انقلاب و با هدف تکمیل زنجیره ارزش در تولید فولاد، جایگزینی معدن به جای نفت را دنبال کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.