سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
رشد تقاضای صنعتی و آینده درخشان صنعت نقره
20 فروردین 1401 - 15:06
شناسه : 26361
گزارش‌ها نشان می‌دهد که قیمت‌های نقره در محدوده‌ای متوقف شده‌اند و به دلیل کاهش علاقه سرمایه‌گذاران، شتاب اندکی پیدا می‌کنند. با این حال، تحلیلگران کالا در بانک مرکزی آمریکا انتظار دارند که تقاضای صنعتی فلزات گران‌بها، بازار را به خوبی حفظ کند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

 به گزارش اخبارفلزات، در گزارشی تحلیلگران اعلام کردند که تقاضا در بخش انرژی خورشیدی و اهمیت فزاینده در بخش خودرو، دو عامل مهم در افزایش قیمت نقره برای سه سال آینده خواهند بود.

بانک مرکزی آمریکا قیمت نقره در پایان سال را در حدود ۳۲ دلار و ۵۰ سنت در هر اونس می‌بیند، زیرا بازار شاهد کاهش عرضه و رشد تقاضای صنعتی است و چشم‌انداز بلند مدت صعودی در حالی است که قیمت نقره بین ۲۴ تا ۲۵ دلار در هر اونس تثبیت می‌شود. معاملات قرارداد آتی نقره، آخرین بار با ۰.۳۰ درصد افزایش در یک روز، با ۲۵ دلار و ۸۱ سنت در هر اونس معامله شد.

تحلیلگران در این گزارش اظهار کردند: مصرف نقره در پنل‌های خورشیدی با نصب فتوولتائیک افزایش می‌یابد. با نگاهی فراتر از بخش خورشیدی، بانک مرکزی آمریکا انتظار دارد خودروهای الکتریکی منبع ضروری تقاضای صنعتی برای نقره باشند و همچنین هر خودروی الکتریکی حدود ۳۸ گرم نقره مصرف می‌کند که در مقایسه با موتورهای احتراق داخلی معمولی ۷۲ درصد بیشتر است.

لازم به ذکر است که طبق داده‌های تحلیلگران کیتکو، مصرف نقره تا سال ۲۰۲۵ از حدود دو هزار تن در دهه گذشته به سه هزار و ۵۲۲ تن افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.