سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
رشد تولید ۳۲ محصول صنعتی و معدنی
08 خرداد 1400 - 15:17
شناسه : 13013
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد؛ معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بررسی آمار تولید فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد میزان تولید ۳۲ محصول اصلی و منتخب بخش صنعت و معدن نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند مثبت و افزایشی داشته است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص روند تولید و صادرات در کشور با استناد به آمار مربوط به فروردین‌ماه سال گذشته، اظهار داشت: فروردین سال ۱۳۹۹ به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا، وضعیت تولید، صادرات و… روند کاهشی داشت که خوشبختانه متوقف شد.

وی با تاکید بر رشد تولید در بخش صنعت، افزود: در کالاهای منتخب صنعتی از ۲۴ محصول، به غیر از الیاف اکریلیک، در ۲۳ محصول شامل انواع محصولات لوازم‌خانگی و انواع خودرو سواری رشد تولید را شاهد بوده‌ایم.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص روند تولید در بخش معدن و صنایع معدنی، گفت: در ۱۰ کالای اصلی و منتخب معدنی و صنایع معدنی نیز به غیر از آلومینا، ۹ محصول شامل فولاد، مس، آلومینیوم، سیمان، نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد تولید داشته‌ایم.

زرندی بیان کرد: صادرات محصولات غیرنفتی نیز با سه میلیارد دلار در فروردین‌ماه و واردات به میزان ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار، روند افزایشی را تجربه کرد.

وی با بیان اینکه در ماه نخست سال ۱۴۰۰ بیش از دو هزار جواز تاسیس، ۳۴۷ پروانه بهره‌برداری، ۷۰ پروانه اکتشاف، ۳۰۶ پروانه بهره‌برداری معدن و ۵۳ گواهی کشف صادر شده است ادامه داد: همه موارد اشاره شده نسبت به فروردین ماه سال ۱۳۹۹ با رشد صدور مواجه بوده‌اند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: در این مدت ۴۰۷ کارت بازرگانی، بیش از ۱۹ هزار و ۸۰۰ پروانه صنفی و ۲ هزار نماد اعتماد الکترونیکی صادر شد که در این بخش نیز شاهد رشد صدور مجوز نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

براساس این گزارش، سال گذشته تعداد ۳۶۲ شرکت و واحد تولیدی از بین یک‌ هزار و ۱۱۰ واحد اصلی بخش صنعت و معدن موفق شدند رشد ۲۰ تا بیش از ۱۰۰ درصدی در تولید محصولات خود در مقایسه با سال ۱۳۹۸ را به ثبت برسانند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.