سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
رشد سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ فولادی جهان
19 بهمن 1399 - 13:02
شناسه : 6595
با نگاهی به اقتصاد کلان و مصرف فولاد، می‌توان گفت که میانگین سرمایه‌گذاری هفتگی بزرگ‌ترین شرکت‌های فولادی شامل شرکت‌های اوکراینی، چینی و ترکیه‌ای به ترتیب با میزان 9/0، 5/5 و 7/2 درصد رشد، موقعیت بهتری نسبت به سایر کشورها از خود نشان داده‌اند.
ارسال توسط : منبع : ایراسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، در مقابل رشد این کشورها می‌توان به افت سرمایه‌گذاری هفتگی در تولید فولاد کشورهایی همچون روسیه با رشد منفی ۵/۵ درصدی، رشد منفی آسیا به میزان ۳/۳ درصد، ایالات متحده امریکا با رشد منفی ۴/۵ درصد و رشد منفی اتحادیه اروپا به میزان ۴/۰ درصد اشاره کرد.

بر اساس شاخص بازار جهانی، تغییرات هفتگی، ماهیانه و از ابتدای سال جاری تاکنون در کشور اوکراین به ترتیب رشد ۲، ۶ و ۶٫۴ درصدی داشته است. همچنین تغییرات هفتگی، ماهیانه و از ابتدای سال جاری تاکنون در کشور روسیه به ترتیب افت ۴/۵، رشد ۱/۱ و افت ۳ درصدی را نشان می‌دهد. علاوه بر این‌ها، تغییرات هفتگی، ماهیانه و از ابتدای سال جاری تاکنون در کشور آلمان به ترتیب رشد ۴/۲ و ۲/۰ درصدی در کنار افت ۵/۲ درصدی داشته است.

تغییرات هفتگی، ماهیانه و از ابتدای سال جاری تاکنون در کشور امریکا نیز به ترتیب با افت ۱/۱ و ۲/۲ درصدی به همراه رشد یک درصدی را نشان می‌دهد. ژاپن نیز افت ۵/۰درصدی به صورت هفتگی، رشد ۶/۶ درصدی به شکل ماهیانه و در نهایت رشد ۳/۳ درصدی را از ابتدای سال جاری تا به امروز در شاخص‌های جهانی خود تجربه کرده است.

تاثیرات قیمت قراضه بر بازار جهانی

همانگونه که بارها در گزارش‌های مختلف به قیمت قراضه و اثرات آن اشاره شد، لازم است تا مجددا تاکید شود که کاهش قیمت قراضه و وخیم شدن اوضاع در بازارهای اصلی فروش، همچنان حجم کاهشی صادرات و بنادر دریای سیاه را تحت فشار قرار داده است. تا جایی که قیمت محصولاتی همچون شمش، میلگرد و مفتول با رشد منفی همراه شدند. به این صورت که طی هفته گذشته و در اول فوریه، قیمت شمش به رسیدن به ۵۵۵ تا ۵۷۵ دلار، تغییرات هفتگی منفی ۲۵ دلار را تجربه کرد. میلگرد و مفتول به ترتیب با قیمت‌های ۵۹۵-۶۲۵ دلار و ۶۸۰-۷۱۰ دلار، با رشد منفی ۳۰ و ۲۵ دلاری مواجه شدند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که طی ماه فوریه، کفه ترازوی عوامل تاثیرگذار بر کاهش قیمت‌ها بر عوامل موثر بر افزایش قیمت‌ها سنگینی خواهد کرد؛ زیرا مواردی مانند کاهش فعالیت تجاری در چین و جنوب شرقی آسیا در طول تعطیلات کریسمس، کاهش قابل توجه قیمت قراضه در ترکیه، کاهش سفارشات بازرگانان و مصرف‌کنندگان نهایی به دلیل ورود کالاهای خریداری شده قبلی، رشد صادرات فولاد در چین (که مجموعه عوامل کاهشی قیمت هستند) در برابر تمایل تولیدکنندگان برای تقویت سهم بازار و جبران خسارت‌های مالی ناشی از تجارت‌های ضعیف در ماه‌های گذشته، انتظار افزایش قیمت در بازار زغال‌سنگ و محدودیت تولید متالورژی در چین طی فصل زمستان به دلیل نیازهای زیست‌محیطی به عنوان عوامل موثر بر افزایش قیمت، قدرت بیشتری خواهند یافت.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.