یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت ×
رشد قابل‌توجه تولید مس جهان
09 مرداد 1400 - 14:26
شناسه : 15662
براساس گزارش‌های منتشر شده میزان تولید زنجیره مس جهان طی چهار ماهه نخست سال 2021 با بیش از 4 درصد افزایش از 6.8 میلیون تن عبور کرد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، معادن مس جهان از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه آوریل ۲۰۲۱ میلادی، حدود ۶ میلیون و ۸۱۱ هزار تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۶ میلیون و ۵۳۵ هزار تن بود که حاکی از افزایش۴٫۲ درصدی تولید است. از این میزان، سه میلیون و ۶۲۱ هزار و ۴۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، یک میلیون و ۴۶۵ هزار و ۳۰۰ تن «آسیا»، ۸۱۷ هزار و ۵۰۰ تن «آفریقا»، ۵۹۶ هزار تن «اروپا» و ۳۱۰ هزار و ۷۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بود.

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به هشت میلیون و ۴۴۳ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی (هشت میلیون و ۸۴ هزار تن)، حاکی از افزایش ۴٫۴ درصدی است.

افزایش ۴٫۴ درصدی تولید مس تصفیه شده

فعالان مس جهانی طی چهار ماهه ۲۰۲۱، حدود هشت میلیون و ۱۷۸ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی که هفت میلیون و ۸۳۶ هزار تن بود، نشان دهنده افزایش حدود ۴٫۴ درصدی است.

افزایش حدود ۲ درصدی ظرفیت تولید مس تصفیه شده

ظرفیت تولید کارخانه‌های مس تصفیه شده در جهان طی چهار ماهه ۲۰۲۱ میلادی، ۹ میلیون و ۹۴۶ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی (۹ میلیون و ۷۵۹ هزار تن)، حدود ۲ درصد افزایش یافت.

شایان ذکر است که قیمت جهانی مس در تاریخ ۹ مرداد ماه ۱۴۰۰ حدود ۹هزار و ۷۲۳ دلار در تن است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.