دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت ×
رشد چشمگیر تولید در کارگاه نورد ۶۵۰ ذوب آهن اصفهان
08 مرداد 1402 - 15:31
شناسه : 35235
سرپرست کارگاه نورد ۶۵۰ شرکت ذوب آهن اصفهان خبر داد: تلاشگران کارگاه نورد ۶۵۰ ذوب آهن اصفهان در تیرماه سال جاری موفق شدند پس از گذشت ۷ سال، افزایش چشمگیر تولید را در کنار تولید محصول استراتژیک ریل به ثبت برسانند.
ارسال توسط : منبع : شرکت ذوب آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، مهران مقراضچی مطرح کرد: پس از گذشت هفت سال از اجرای طرح توسعه ریل در این کارگاه، با تلاش و کوشش شبانه‌روزی همکاران در مدیریت مهندسی نورد شرکت، تولید ماهیانه در این کارگاه طی تیر ماه سال جاری به طور چشمگیری افزایش یافت و رشد تولید ۵۰ هزار و ۵۰۰ تنی در ماه بدون تولید ریل در کارگاه نورد ۶۵۰ به ثبت رسید.

وی عبور از رکورد تولید تیرآهن ۲۰ در تیر ماه امسال را از جمله دستاوردهای کارگاه نورد ۶۵۰ عنوان کرد و افزود : در سال ۱۳۹۹ تناژ تولید این محصول در شیفت ۷۰۰ تن بود که این عدد در تیر ماه سال جاری، به ۷۳۰ تن در شیفت رسیده است.

سرپرست کارگاه نورد ۶۵۰ شرکت ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: بر اساس برنامه تولید کارگاه نورد ۶۵۰ و همچنین سفارش مشتریان در کنار تولید ریل، انواع محصولات دیگر مانند خانواده Hها، آرک، ورق سازه‌های فولادی، میلگرد و… نیز در این کارگاه بدون وقفه تولید و نیازهای بازار در بخش‌های مختلف تامین می‌شود. این روند تولید حاکی از آن است که تولید ریل در این کارگاه، هیچ تاثیری بر کاهش تولید سایر محصولات نداشته است.

مقراضچی اظهار داشت: بیشترین تولید این کارگاه مربوط به سال ۱۳۸۷ با حدود ۶۰۰ هزار تن تولید در سال و ۹ محصول بوده که هم‌اکنون این تنوع پروفیل‌ها به ۵۰ نوع رسیده است؛ در صورتی که تولید ریل و H مد نظر نباشد، تحقق تولید بالای ۶۰۰ هزار تن نیز امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: اجرای طرح توسعه در کارگاه نورد ۶۵۰ سبب شد رشد تولید انواع محصولات ارزش‌افزا در کنار ریل در این کارگاه متمرکز شود و ارزش‌آفرینی بسیار بالایی برای کارخانه و در مقیاس بزرگ‌تر برای کشور به ثبت برسد که در صورت تامین شمش مورد نیاز، امکان افزایش این میزان از تولید نیز وجود دارد.

سرپرست کارگاه نورد ۶۵۰ شرکت ذوب آهن اصفهان خاطرنشان کرد: در انتهای سال ۱۴۰۰، بیشترین میزان مجموع تولید بعد از اجرای پروژه ریل ۳۶۸ هزار تن محصول بود که این عدد در انتهای سال ۱۴۰۱، به ۳۷۸ هزار و ۸۰۰ تن رسید و رکورد سال قبل بعد از اجرای طرح توسعه نیز شکسته شد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.