سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
رشد چشمگیر سود ومعادن طی سال ۱۳۹۹
14 تیر 1400 - 16:15
شناسه : 14770
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در مجمع سالیانه شرکت که صبح امروز دوشنبه ۱۴ تیرماه در محل سالن تلاش با حضور ۷۸ درصدی سهامداران این شرکت برگزار شد، گفت: این شرکت در تلاش برای گسترش ارتباط استراتژیک با سایر شرکت‌های تاثیرگذار بورس در حوزه معادن و فلزات نظیر شرکت‌های سرمایه‌گذاری امید، غدیر و همکاری و هماهنگی بیشتر با ایمیدرو و سرمایه‌گذاری‌های مشترک با آنان در راستای منافع صنعت و سهامداران است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، اظهار داشت: در حال حاضر صنایع معدنی و فولادی به لحاظ افزایش قیمت جهانی محصولات در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارند. لذا آینده سرمایه‌گذاری در این حوزه رو به بهبود و سودآوری بیشتر است. با توجه به ظرفیت بالا و دارار بودن مدیران حرفه‌ای و توانمندی، شرکت‌های سرمایه‌پذیر مجموعه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات زمام اداره زیرمجموعه‌های ومعادن را در دست دارند. لذا با تکیه بر شرایط موجود دنبال افزایش حداقل دوبرابری سودآوری مجموعه در سال جاری هستیم و با پتانسیل موجود، این هدف‌گذاری دور از دسترس نخواهد بود.

وی افزود: در بازنگری استراتژی شرکت و زیرمجموعه‌های توسعه معادن حرکت مهمی را شروع کرده‌ایم و اعتقاد داریم با برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگ می‌توانیم هم‌افزایی قابل توجهی در شرکت‌های هلدینگ ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات همچنین از قریب الوقوع بودن یک انقلاب معدنی در شرکت‌های چادرملو و گل‌گهر خبر داد و گفت: تحولاتی در توسعه این دو شرکت در حال وقوع است که از زمان تاسیس آنها بی‌سابقه بوده است.

نادری بیان کرد: اولین شرکت سهامی عام پروژه محور در بورس توسط شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات راه‌اندازی شد که به زودی در فرابورس بخشی از سهام آن به عموم مردم واگذار می‌شود. این کار ارزشمند که مورد استقبال وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایمیدرو و سازمان بورس قرار گرفته است می‌تواند فرصت‌های مناسبی برای مجموعه صنعت جهت تامین منابع مالی اجرای طرح‌ها و هم برای سهامداران در راستای کسب منافع بیشتر مهیا کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های آتی این مجموعه، ورود به عرصه استخراج و فراوری فلزات استراتژیک نظیر لیتیوم و نیکل است.

لازم به توضیح است که کسب سود خالص شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، در سال مالی ۱۳۹۹ معادل ۱۰۹،۰۱۲،۹۹۹ میلیون ریال، حاکی از رشد ۱۹۵ درصدی سود «ومعادن» نسبت به سال گذشته است. همچنین میزان درآمدهای عملیاتی شرکت معادل ۱۲۷،۵۹۷،۳۷۴ میلیون ریال بوده است که نسبت به سال گذشته، رشد ۱۷۳ درصدی نشان می‌دهد. همچنین سهامداران «ومعادن» در مجمع سالیانه این شرکت پرداخت سود ۶۰ تومانی به ازای هر سهم را به تصویب رساندند.

علاوه بر این، بازده دارایی‌ها(ROA)  و بازده حقوق صاحبان سهام (ROE) به ترتیب ۵۹ درصد و ۶۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین ارزش بازار سهام شرکت از ابتدای سال ۹۹ معادل ۱۵۶ درصد رشد داشته است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.