سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
طلا در آستانه کسب رکورد
19 اردیبهشت 1400 - 13:59
شناسه : 11942
با عبور کردن قیمت طلا از مرز یک هزار و۸۰۰ دلار، بسیاری از تحلیلگران صعود قیمت‌ این فلز ارزشمند تا مرز یک هزار و۹۰۰ دلار را دور از انتظار نمی‌دانند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، طلا در معاملات روز جمعه در یک مقطع بیش از ۷۰ دلار افزایش قیمت را تجربه کرد و به بالای یک هزار و ۸۴۰ دلار در هر اونس رسید. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با ۱۵ دلار و ۶۰ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش، با قیمت یک هزار و ۸۳۱ دلار و ۳۰ سنت مورد معامله قرار گرفت و برای کل هفته، افزایش قیمت بیش از ۳.۲ درصد را به ثبت رساند که این رکورد به عنوان بزرگ‌ترین افزایش هفتگی (طی هفته منتهی به ۲۹ اکتبر) محسوب می‌شود.

پس از انتشار گزارش اشتغال ماهانه آمریکا، علاوه بر رشد چشمگیر قیمت طلا، نشان داد که اقتصاد آمریکا در ماه آوریل تنها ۲۶۶ هزار شغل ایجاد کرده است. اگرچه رقم مذکور در اقتصاد آمریکا مطلوب به نظر می‌رسد اما بازارها انتظار رشد یک میلیون شغل جدید را داشتند.

بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی شرکت تی دی سکیوریتیز به کیتکونیوز، گفت: آنچه دیدیم ناامیدی بسیار قابل توجه بود. اقتصاد برای احیا، ثانیه شماری می‌کند اما به نظر می‌رسد سرعت احیای اقتصادی دستِ‌کم در بخش اشتغال، به اندازه‌ای که امید می‌رفت، قوی نیست.

میلک بیان کرد: این وضعیت در خصوص انتظارات سیاست پولی تاثیرگذار است. بانک مرکزی آمریکا همچنان بر موضع خود برای ادامه سیاست‌های انبساطی تا زمان رسیدن به اشتغال حداکثری پایبند خواهد ماند. به نظر می‌رسد آمریکا برای مدتی با مسئله بیکاری دست و پنجه نرم خواهد. با این حال، در واکنش به نرخ طلا و آمار اشتغال، علاوه بر کاهش نرخ‌های واقعی در کنار عقب‌نشینی دلار آمریکا، قیمت طلا افزایش یافت.

طلا تحت تاثیر تورم

همچنین هابرکورن به کیتکونیوز گفت: رشد انتظارات تورمی هم به حرکت افزایشی طلا طی هفته گذشته سرعت بخشید. قیمت طلا و نقره در مقایسه با سایر کالاها طی چند ماه گذشته، حرکت قابل توجهی نداشته است. بنابراین، با شکل گرفتن تقاضا برای خرید ارزان، قیمت‌ها روند صعودی به خود گرفت. به همین علت و به واسطه نگرانی‌های تورمی، مردم در پی خرید سایر کالاها هستند.

وی با اشاره به سطح مقاومتی بعدی فلز ارزشمند طلا بر اساس میانگین قیمت ۲۰۰ روزه (با یک هزار و ۸۵۱ دلار)، تاکید کرد: طلا در این سطح قیمت نسبت به کل مجموعه کالاها همچنان ارزان است. این حقیقت که طلا با قدرت از مرز یک هزار و ۸۰۰ دلار عبور کرده است، روند مثبتی برای این فلز محسوب می‌شود. با این وجود، کماکان سرمایه‌گذاران به دنبال ورود به بازار طلا و نقره هستند. اگر قیمت طلا به بالای یک هزار و ۸۵۰ دلار برسد، تردیدی وجود ندارد که به زودی شاهد افزایش قیمت آن به رقم یک هزار و۹۰۰ دلار خواهیم بود.

افزایش نرخ طلا اجتناب‌ناپذیر است

شون لاسک، یکی از مدیران شرکت والش تریدینگ، اذعان داشت: آمار اشتغال ماه آوریل، پرسش‌های زیادی را درباره آینده اقتصاد مطرح کرد. این اتفاق برای دلار و بازده اوراق قرضه، منفی بوده اما در فلزات مثبت است. در این راستا طلا می‌تواند تا مرز یک هزار و ۸۹۵ دلار پیشروی کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.