سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
رشد ۱۰ برابری صادرات آلومینیوم روسیه
21 شهریور 1400 - 11:20
شناسه : 17597
براساس گزارش‌های منتشر شده جدید اداره گمرک فدرال روسیه، صادرات آلومینیوم این کشور در ماه جولای ۱۰ برابر سال گذشته شده و به ۷.۴ میلیارد دلار رسیده است.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، صادرات آلومینیوم روسیه در این ماه از لحاظ وزنی سه میلیون تن افزایش یافت. علاوه بر این پیش‌تر مقامات روسیه برای کنترل قیمت بازارهای داخلی بین ماه آگوست و ماه دسامبر برای صادرات هر تن آلومینیوم تعرفه‌ای ۲۵۴ دلاری وضع کردند. این تعرفه‌ها همچنین برای صادرات فلزات آهنی و غیرآهنی دیگر شامل نیکل و مس نیز وضع شده بود.

قیمت جهانی آلومینیوم از ابتدای امسال بیش از ۴۰ درصد رشد کرده که از فلزات معدنی دیگر بیشتر است. در همین راستا عامل اصلی افزایش قیمت آلومینیوم تغییراتی است که مقامات چین با هدف کاهش آلایندگی در بازارهای داخلی این کشور انجام داده‌اند. تبدیل شدن چین به واردکننده خالص آلومینیوم باعث شد که جهان با کسری آلومینیوم روبه‌رو شده و قیمت‌ها بالا بمانند.

همچنین این هفته ناآرامی‌های سیاسی گینه که جهان را در مورد تامین بوکسیت، ماده اولیه تولید آلومینیوم، نگران کرد، باعث شد قیمت آلومینیوم به بالاترین سطح ۱۰ ساله رسید. البته روسیه ۶ درصد عرضه جهانی آلومینیوم را در سال گذشته به عهده داشت  و توانست ۶۵ میلیون تن از این محصول را وارد بازار جهان کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.