پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
رشد ۱۱۴ درصدی صادرات مقاطع تخت فولادی
28 شهریور 1400 - 10:19
شناسه : 17973
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، واردات مرتبط با محصولات مقاطع تخت فولادی تغییری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نداشته است، اما در حوزه صادرات با رشد ۱۱۴ درصدی همراه شده که بیشترین تغییر نیز برای ورق گرم با افزایش ۱۶۲ درصدی صادرات بوده است.
ارسال توسط : منبع : ایراسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بر پایه اطلاعات منتشر شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، میزان واردات برای کل مقاطع طویل فولادی طی پنج ماهه سال ۱۳۹۹ به میزان ۳۲ هزارتن بوده است که این عدد در پنج ماهه اول امسال به ۳۵ هزارتن رسیده و با رشد ۹ درصدی واردات همراه بود. در این میان بیشترین مقدار رشد در واردات برای تیرآهن به ثبت رسیده است؛ چراکه با افزایش دو هزارتنی در پنج ماهه اول امسال (از پنج هزارتن به ۷هزارتن رسید) و رشد ۴۰ درصدی واردات برای آن ثبت شد. واردات میلگرد نیز رشد ۸ درصدی و نبشی، ناودانی و سایر مقاطع نیز عدم تغییر در میزان واردات پنج ماهه اول ۱۴۰۰ را داشته‌اند.

در حوزه صادرات محصولات مقاطع طویل فولادی طی پنج ماهه نخست امسال رشد ۸۳ درصدی را تجربه کرد و بیشترین میزان رشد نیز برای صادرات میلگرد بود که از رقم ۵۰۷ هزارتن در سال ۱۳۹۹ به ۱۰۱۰ هزار تن در ۵ ماهه اول امسال رسید و رشد ۹۹ درصدی داشته است. بیشترین افت صادرات نیز برای تیرآهن بود که از ۵۶ هزارتن به ۵۲ هزارتن رسیده و افت ۷ درصدی را تجربه کرد.

با نگاهی بر آمار منتشر شده برای مقاطع تخت فولادی نیز مشاهده می‌شود که واردات محصولات مرتبط با این بخش که شامل ورق گرم، ورق سرد و ورق پوشش‌دار است تغییری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نداشت، اما در حوزه صادرات با رشد ۱۱۴ درصدی همراه شده که بیشترین تغییر هم برای ورق گرم با افزایش ۱۶۲ درصدی صادرات بوده است؛ همچنین صادرات ورق سرد با رشد منفی ۸۱ درصدی در پنج ماهه اول امسال مواجه شد.

در مجموع می‌توان گفت که کل محصولات فولادی در زمینه واردات رشد یک درصدی و در حوزه صادرات رشد ۸۸ درصدی را به ثبت رسانده‌اند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.