سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
رشد ۱۱۷ درصدی درآمد کنور
25 بهمن 1399 - 16:50
شناسه : 6952
در 10 ماهه امسال رقم خورد؛ شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با فروش یک میلیون و 520 هزار تن محصول در دوره 10 ماهه سال جاری، یک هزار و 380 میلیارد تومان درآمد کسب کرد و ضمن رکوردشکنی دوباره در کسب درآمد، رشد 117 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل به ثبت رساند.
ارسال توسط : منبع : فلزات آنلاین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با توجه به فرا رسیدن فصل سرد در استان‌های همدان و کردستان (محل فعالیت خود)، از دپوهای معدنی چند ماه گذشته برای تولید کنسانتره و گندله استفاده می‌کند و توانست روند خوب تولید و فروش خود را علی‌رغم مشکلات موجود حفظ کند.

صبانور یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن محصول تولید کرد

نمودار ۱ نشان می‌دهد صبانور طی ۱۰ ماه سال جاری ۳۹۴ هزار و ۷۶۲ تن گندله تولید کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۴ درصد افزایش داشته است. این شرکت در ۱۰ ماه سال گذشته حدود ۳۴۵ هزار و ۲۸۵ تن گندله تولید کرده بود. ضمن اینکه «کنور» در سال جاری ۲۱ هزار و ۱۶۲ تن گندله نیمه‌پخته ضایعاتی تولید کرد.

صبانور توانست طی ۱۰ ماهه سال جاری یک میلیون و ۱۰۴ هزار و ۹۹۰ تن کنسانتره خشک تولید کند که این میزان نسبت به سال گذشته حاکی از رشد ۲۵ درصدی است. با این حال، «کنور» طی ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۸ حدود ۸۸۲ هزار و ۲۸۵ تن کنسانتره خشک تولید کرده بود.

شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور طی دوره ۱۰ ماهه امسال در مجموع یک میلیون و ۵۲۰ هزار و ۹۱۷ تن محصول تولید کرد که در مقایسه با سال گذشته، رشد ۲۹۳ هزار تنی معادل ۲۶ درصدی را نشان می‌دهد. صبانور طی دوره ۱۰ ماهه سال گذشته حدود یک میلیون و ۲۲۷ هزار و ۵۷۰ تن محصول تولید کرده بود.

افزایش ۱۰ درصدی فروش «کنور»

نمودار ۲ حاکی از آن است که «کنور» طی ۱۰ ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹، حدود ۳۹۲ هزار و ۶۷۷ تن گندله را فروخت که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته است. صبانور در مدت مشابه سال ۱۳۹۸ حدود ۳۳۸ هزار و ۶۸۴ تن گندله فروخته بود. این شرکت همچنین در سال جاری ۴۱ هزار و ۵۱۹ تن گندله نیمه‌پخته ضایعاتی را به فروش رساند.

این شرکت طی ۱۰ ماهه سال جاری، ۵۳۴ هزار و ۳۳۶ تن کنسانتره خشک به فروش رساند که نسبت به مدت مشابه سال پیش حدود یک درصد کاهش را نشان می‌دهد. این شرکت طی ۱۰ ماهه سال گذشته، ۵۳۹ هزار و ۱۳۱ تن کنسانتره خشک فروخته بود. شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در مجموع طی ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۸، حدود ۹۶۸ هزار و ۵۳۲ تن محصولات سنگ‌آهنی به فروش رساند که نسبت به مدت مشابه سال پیش، ۱۰ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت طی ۱۰ ماهه سال گذشته، ۸۷۷ هزار و ۸۱۵ تن محصول سنگ‌‌آهنی فروخته بود.

رشد ۱۱۷ درصد درآمد فروش صبانور

همان‌طور که در نمودار ۳ مشاهده می‌شود، صبانور در ۱۰ ماه نخست سال جاری ۷ هزار و ۲۲۵ میلیارد و ۸۰۲ میلیون ریال از محل فروش گندله درآمد کسب کرد که این مبلغ در مقایسه با سال گذشته، ۱۴۱ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در مدت مشابه سال گذشته توانسته بود دو هزار و ۹۹۲ میلیارد و ۴۰۳ میلیون ریال از راه فروش گندله درآمد به دست آورد.

صبانور موفق شد طی ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۹ حدود ۶ هزار و ۳۹۳ میلیارد و ۴۵۳ میلیون ریال از محل فروش کنسانتره خشک درآمد داشته که در مقایسه با سال گذشته، حکایت از رشد ۹۱ درصدی در این زمینه می‌دهد. همچنین در دوره ۱۰ ماهه سال گذشته، صبانور توانسته بود ۳ هزار و ۳۴۲ میلیارد و ۱۳۷ میلیون از کنسانتره خشک درآمد داشته باشد. این شرکت طی ۱۰ ماهه سال جاری از محل فروش گندله نیمه‌پخته ضایعاتی موفق شد ۱۸۱ میلیارد و ۷۸۶ میلیون ریال درآمد کسب کند. در مجموع صبانور طی ۱۰ ماهه سال جاری ۱۳ هزار و ۸۰۱ میلیارد و ۴۱ میلیون ریال درآمد کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال پیش، ۱۱۷ درصد رشد داشته است. با این وجود صبانور در مدت مشابه سال قبل ۶ هزار و ۳۳۴ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال درآمد به دست آورده بود.

نمودار ۴ نیز نرخ کنسانتره و گندله صبانور طی ۱۰ ماهه سال جاری را نشان می‌دهد. میانگین نرخ گندله در این ۱۰ ماه ۱۸ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۳۸۸ ریال به ازای هر تن و نرخ کنسانتره نیز ۱۱ میلیون و ۹۶۵ هزار و ۲۳۰ ریال به ازای هر تن بوده است. این نمودار حاکی از آن است که نرخ کنسانتره و گندله طی ۱۰ ماهه ابتدایی سال جاری با رشد همراه بوده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.