سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
رشد ۱۲ درصدی پروانه‌های بهره‌برداری آذربایجان غربی
10 بهمن 1400 - 8:55
شناسه : 23810
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری در استان ۳۸ معدن جدید با اخذ پروانه بهره‌برداری وارد مدار تولید شدند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، پریسا عابدپور معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، اظهار داشت: طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری در استان  ۳۸ معدن جدید با اخذ پروانه بهره‌برداری وارد مدار تولید شدند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از لحاظ صدور پروانه بهره‌برداری نزدیک به ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری ۳۸ معدن با ظرفیت استخراج سالانه بیش از سه میلیون و ۹۴۲ هزار تن انواع مواد معدنی نسبت به سال گذشته ۵۵۲ درصد افزایش داشته است. البته برای بهره‌برداری از این معادن یک هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با  بیش از ۳۲۹ درصد افزایش روبه‌رو بوده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، گفت: با توجه به افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه معادن استان و به بهره‌برداری رسیدن معادن جدید زمینه اشتغال‌زایی مستقیم برای ۷۲۸ نفر فراهم شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از ۲۰۴ درصد در زمینه اشتغال‌آفرینی نیز افزایش داشت.

عابدپور بیان کرد: در حال حاضر ۵۱۱ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر با ذخیره قطعی بیش از یک میلیارد و ۱۴۴ میلیون تن و استخراج سالانه بیش از ۱۷ میلیون و ۸۲۸ هزار تن انواع مواد معدنی وجود دارد که برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از این معادن بیش از پنج هزار و ۴۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و زمینه اشتغال مستقیم برای پنج هزار و ۲۰۸ نفر در این معادن فراهم شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۲۱۷ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف و ۶۴ معدن دارای گواهی کشف معتبر در استان مشغول به فعالیت و تکمیل فرایند اخذ پروانه بهره‌برداری هستند که با وارد شدن این معادن به چرخه تولید افزایش چشمگیری در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، فراوری، استخراج و اشتغال‌زایی در حوزه معادن خواهیم داشت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.