سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
رشد ۱۳۰ درصدی سرمایه‌گذاری در صنایع آذربایجان غربی
19 آبان 1400 - 12:02
شناسه : 20324
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: طی هفت ماهه نخست سال جاری ۱۲۶ واحد صنعتی با دریافت پروانه بهره‌برداری ایجادی و توسعه‌ای در استان وارد چرخه تولید شدند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، غلامرضا بابایی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، اظهار داشت: با دریافت پروانه بهره‌برداری در جهت راه‌اندازی ۱۲۶ واحد صنعتی استان بیش از ۲۵ هزار و ۲۱۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است که با بهره‌برداری از این واحدها زمینه اشتغال مستقیم برای یک هزار و ۹۴۸ نفر مهیا شد و به لحاظ سرمایه‌گذاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته نزدیک به ۱۳۰ درصد رشد را شاهد بوده‌ایم. همچنین در بازه زمانی یاد شده یک هزار و ۲۶۵ فقره جواز تاسیس و توسعه برای طرح‌های صنعتی در استان صادر شد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه برای ایجاد واحدهای صنعتی جدید و یا توسعه واحدهای صنعتی در حال تولید استان بیش از ۱۰۸ هزار و ۹۰۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است که ایجاد زمینه اشغال مستقیم برای ۲۴ هزار و ۶۳۱ نفر توسط این واحدها پیش‌بینی می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، گفت: در حوزه صدور جواز تاسیس و جذب سرمایه‌گذاری در استان طی هفت ماهه نخست امسال از لحاظ تعداد صدور ۴۶ درصد و از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری در این حوزه با ۱۰۱ درصد رشد روبه‌رو بودیم.

بابایی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی استان و همسایگی با چند کشور اوراسیایی همچنین برخورداری استان از بیشترین پایانه‌های زمینی که زمینه صادرات محصولات تولید را فراهم ساخته است و با توجه به اینکه تنها دروازه خاکی ورود به اروپا در این استان قرار دارد، زمینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری صنعتی و تجاری را فراهم شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.