سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
رشد ۴ درصدی تولید معادن مس جهان
16 اردیبهشت 1400 - 9:31
شناسه : 11788
میزان تولید و ظرفیت معادن و کارخانه‌های تصفیه مس جهان در نخستین ماه 2021 افزایش یافت. و در همین راستا قیمت جهانی مس نیز در چند قدمی 10 هزار دلاری شدن، قرار گرفت.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، معادن مس جهان در ماه ژانویه ۲۰۲۱ میلادی، حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی با یک میلیون و ۶۸۲ هزار تن، حاکی از افزایش ۴ درصدی تولید دارد.

از این میزان، ۹۱۴ هزار و ۳۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۳۶۲ هزار و ۸۰۰ تن «آسیا»، ۲۱۹ هزار و ۳۰۰ تن «آفریقا»، ۱۷۱ هزار و ۴۰۰ تن «اروپا» و ۸۲ هزار و ۶۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

افزایش ۴ درصدی ظرفیت معادن مس

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به دو میلیون و ۱۶۷ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی به میزان دو میلیون و ۸۲ هزار تن، حاکی از افزایش ۴ درصدی دارد.

فعالان مس جهانی در ماه ژانویه ۲۰۲۱، حدود دو میلیون و ۹۷ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، با دو میلیون و ۶۱ هزار تن، افزایش ۱٫۷ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش حدود ۲ درصدی ظرفیت تولید مس تصفیه شده

ظرفیت تولید کارخانه‌های مس تصفیه شده در جهان طی ماه ژانویه ۲۰۲۱ میلادی، دو میلیون و ۵۶۵ هزار تن بود. که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی به میزان دو میلیون و ۵۱۱ هزار تن، حدود ۲ درصد افزایش یافت.

براساس این گزارش، قیمت جهانی مس در ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به حدود ۹ هزار و ۹۴۶ دلار در تن رسیده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.