سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
رشد ۴ درصدی تولید کنسانتره شرکت‌های بزرگ کشور
27 آذر 1400 - 17:24
شناسه : 21949
براساس گزارش‌های منتشر شده، میزان تولید کنسانتره سنگ‌آهن شرکت‌های بزرگ طی 8 ماهه سال 1400، حدود 4 درصد افزایش یافت و از 34 میلیون تن عبور کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ۱۰ شرکت بزرگ تولیدکننده کنسانتره سنگ‌آهن از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان آبان ۱۴۰۰، حدود ۳۴ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۷۹۱ تن تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۱۳۹۹، حدود ۳۳ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۷۵۷ تن بود.

از این میزان، شرکت‌های «گل‌گهر» ۱۱ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۹۱۹ تن، «چادرملو» هشت میلیون و ۱۸۱ هزار و ۷۱۷ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» سه میلیون و ۹۴۳ هزار و ۸۵۷ تن، «گهرزمین» سه میلیون و ۱۷۵ هزار و ۷۶۴ تن، «مرکزی» دو میلیون و ۶۷۹ هزار و ۲۲۷ تن، «توسعه فراگیر سناباد» یک میلیون و ۵۷۲ هزار و ۸۸۲ تن، «اپال پارسیان سنگان» یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۶۷۰ تن، «صبانور» ۸۳۶ هزار و ۲۶۶ تن، «جلال آباد» ۳۰۰ هزار و ۸۷۹ تن و «صنایع معدنی فولاد سنگان» ۹۲۲ هزار و ۶۱۰ تن کنسانتره سنگ‌آهن تولید کردند.

طی هشت ماهه امسال، شرکت‌های بزرگ ۱۰ میلیون و ۹۴۸ هزار و ۱۵۲ تن کنسانتره به شرکت‌ها ارسال کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۱۳۹۹ (۱۱ میلیون و ۹۴۰ هزار و ۹۰۷ تن)، حدود ۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

میزان تولید کنسانتره سنگ‌آهن در آبان‌ماه، چهار میلیون و ۴۵۱ هزار و ۵۶۳ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۱۳۹۹(۴ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۹۵۲ تن)، بیش از ۲ درصد افزایش یافت.

افزایش ۲۷ درصدی تولید و ۵۵ درصدی ارسال دانه‌بندی

شرکت‌های بزرگ، از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان آبان، یک میلیون و ۶۶ هزار و ۸۷۷ تن سنگ‌آهن دانه‌بندی تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته(۸۳۸ هزار و ۷۰۸ تن)، ۲۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد. ارسال سنگ‌آهن دانه‌بندی نیز با ۵۵ درصد افزایش، از یک میلیون و ۱۰۹ هزار و ۳۱ تن ۸ ماهه سال ۱۳۹۹ به یک میلیون و ۷۱۸ هزار و ۸۵۹ تن ۸ ماهه امسال افزایش پیدا کرد.

افزایش ۱۷۸ درصدی تولید دانه‌بندی در آبان

میزان تولید و ارسال دانه‌بندی در آبان‌ماه ۱۴۰۰ نیز به ترتیب، «۱۹۹ هزار و ۹۰۸ تن» و «۱۱۱ هزار و ۶۰ تن» بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۱۳۹۹ (۷۲ هزار و ۲۷ تن تولید و ۱۶۲ هزار و ۴۷۸ ارسال دانه‌بندی)، حاکی از افزایش ۱۷۸ درصدی تولید و کاهش ۳۲ درصدی ارسال دانه‌بندی است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.