سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024 ساعت ×
رشد ۴٫۶ درصدی وصول حقوق دولتی معادن در زنجان
18 اردیبهشت 1400 - 11:51
شناسه : 11857
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، گفت: سال گذشته وصول حقوق دولتی معادن در استان رشد ۴.۶ درصدی به همراه داشته است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ابوتراب نظریان معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از رشد وصولی حقوق معادن خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته شاهد وصول یک هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در استان بوده‌ایم که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۸، از رشد ۴.۶ درصدی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه میزان حقوق دولتی وصول شده در سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۳۲۵ میلیارد ریال بود، افزود: افزایش میزان حقوق دولتی معدن انگوران و نیز دریافت حقوق دولتی معوقه معادن را می‌توان از جمله علل افزایش قابل توجه میزان حقوق دولتی وصول شده معادن استان به شمار آورد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، گفت: هم‌اکنون در استان زنجان ۳۴۶ معدن فعال با سرمایه‌گذاری دو هزار و۲۱۰ میلیارد ریال وجود دارد که زمینه اشتغال‌زایی برای دو هزار و ۹۱۴ نفر در این حوزه را فراهم کرده است. همچنین اشتغال‌زایی واحدهای صنعتی بهره‌برداری شده در سال گذشته، رشد ۵۰ درصدی را تجربه کرده‌اند. علاوه بر این در سال ۱۳۹۹، ضمن  بهره‌برداری ۱۷۷ واحد صنعتی در استان، زمینه اشتغال‌زایی برای سه هزار و۲۲۶ نفر فراهم شد.

نظریان بیان کرد: استان زنجان ۱.۵ درصد از سهم معدن کشور را دارد و به خاطر وجود معدن سرب و روی انگوران، کارخانه‌های زیادی زیرمجموعه این معدن احداث و باعث ایجاد اشتغال شده که در این رابطه زنجیره تولید تا حدودی کامل است.

وی در پایان با اشاره به رشد بالای صدور پروانه‌های بهره‌برداری معادن در استان، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۰ پروانه بهره‌برداری معدن در استان زنجان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸، رشد ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.